OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund söker vi nu en kontorsassistent på heltid fram tills sommaren med omgående start. Detta är ett konsultuppdrag via The Pace/Wise Professionals på heltid med chans till förlängning.
Ditt uppdrag
I rollen som kontorsassistent ansvarar du över att den fysiska miljön på kontoret är trivsam och du skapar en god stämning för dina kollegor. Du bidrar med härlig energi och ser till att vardagen flyter på smidigt samt ser vad som behövs göras och är inte rädd för att ta egna initiativ. Som kontorsassistent kommer du även att arbeta en del administrativt där du stöttar VD:n med kalenderhantering, bokning av resor och hotell, bokning av konferenslokaler, koordinerar event, samt enklare ekonomiska arbetsuppgifter.
Du kommer att utgå från kundens trivsamma kontor beläget i centrala Stockholm.
Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden i din roll:
Ansvara för att kontoret alltid är representativt samt planera, koordinera och förbereda inför möten
Ansvara för inköp till kontoret
Bokning av resor och hotell
Bokning och koordinering av konferenser och event
Stötta VD:n i kalenderhantering
Hantera reseräkningar och utlägg
Övriga administrativa arbetsuppgifter samt stötta dina kollegor vid behov
Din bakgrund
Vi söker dig som brinner för service och trivs i en roll med många kontaktytor. Du har arbetat i en liknande roll i ett par år tidigare och känner dig trygg med att ta egna initiativ och ser vad som behövs göras. Du är van att arbeta i Officepaketet och innehar en god systemvana samt kan kommunicera både på svenska och engelska, i så väl tal som skrift.
För att lyckas i rollen är du en flexibel person som kan hantera många olika arbetsuppgifter parallellt utan att tumma på noggrannhet eller kvalitet. Du trivs med att ha varierande arbetsuppgifter där du uppskattar att få prioritera dina dagar efter vad som behöver göras.
För att vara framgångsrik i rollen har du en positiv inställning och ser värdet av din roll där varje insats bidrar till att göra helheten på kontoret och i företaget ännu bättre. Ordning och struktur sitter i ryggraden på dig och du gillar att ligga steget före för att skapa värde för både dina kollegor och dig själv.
När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.
The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.
Nyfiken på att veta mer?
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Ansvariga för rollen är Konsultchef Emilie Runnegård Shawwaf (emilie.runnegard@thepace.se) Kandidatansvarig Elin Eriksson (elin.eriksson@thepace.se).
Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!