Kontorsassistent till teknikkonsultbolag

Arbetsbeskrivning

Det perfekta extrajobbet för dig som pluggar och vid sidan av studierna vill ta chansen att få en inblick i ett av Sveriges mest framgångsrikaste konsultföretag. Beräknad arbestid är 8-10 timmar/veckan.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som kontorsassistent kommer du att arbeta på en större avdelning bestående av tre gruppchefer och en avdelningschef. Rollen är nyskapad och du är därför själv delaktig i att skapa och påverka rollens ansvarsområden.
Exempel på arbetsuppgifter kommer att vara:
- Avlasta och assistera avdelningens gruppchefer
- Hjälpa till med förberedelser och genomförande av kundevent
- Boka resor, hotell, mat, lokaler till kundevent och mässor
- Förebreda presentationsmaterial
- Förbereda och sammanfatta anbud
- Delta och protokollföra vid gruppchefsmöten

Stor flexibilitet finns kring hur du vill lägga upp dina arbetstimmar sett till studiebelastningen för tillfället.


Om företaget

Kunden är ett internationellt konsultföretag med samlad kunskap inom teknik, miljö och arkitektur. Kunden har 5 400 anställda i tio länder. För närvarande genomför kunden uppdrag i cirka 80 länder runt om i världen.

Hos vår kund finns utrymme för nya idéer och inspiration för nyutexaminerade likväl som för affärsmässiga konsulter.
Vår kund erbjuder dig en omväxlande och dynamisk arbetsmiljö med stora möjligheter till teknisk och personlig utveckling.

I rollen som kontorsassistent får du inte bara en inblick i detta företag utan även en mycket bra referens på ditt CV för din kommande karriär.


Din profil

Vi söker för detta uppdrag dig som är student och på jakt efter ett spännande extrajobb. Vidare tror vi att du känner igen dig i nedan krav:
- Student
- Affärsmässigt och tekniskt intresse
- Initiativrik och driven

Som person tror vi att du är en riktig Doer. Du har känslan att kunna prioritera och kan jobba själgående och proaktivt. Rollen är som sagt nyinförd och det är upp till dig att skapa det bästa ur den situationen.


Om oss

Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Villkor

Arbetstid: 8-10 timmar/veckan.
Start: preliminärt 21/8.
Intervjuer och urval sker löpande.

Ta chansen och sök redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Deltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 4 juli 2014

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


30 oktober 2024

22 oktober 2024