Kontorsassistent/Koordinator (Vik) till Jordbro

Arbetsbeskrivning

Vi söker på uppdrag av kund en kontorsassistent/Koordinator på vikariat.Kunden har sitt nordiska lager och logistikcenter i Jordbro och har ca 200 anställda. Är Du intresserad av ett varierat och självständigt arbete med inslag av både administration och sociala kontakter är detta ett ypperligt tillfälle för dig! Arbetsbeskrivning: Din roll kommer att innefatta en mängd varierade arbetsuppgifter och du är spindel i nätet.Dina arbetsuppgifter bl.a. kommer bestå av att: - Assistera lagerchefen och sköta tidsredovisnings på dag-, vecko- och månadsbasis.- Hantera praktiska bitar vid nyanställning som passerkort, arbetskläder och du visar runt nyanställda och besökare.- Hjälpa och stödja HR-avdelningen med t.ex. arbetsintyg, rekryteringsadministration och enklare löneproblem. I övrigt fungerar Du också som kontorsansvarig vilket innebär inköp av kontorsmaterial, beställning av kemtvätt, fika, luncher, hotellbokningar osv. Du har en oerhört central roll i företaget där övrig personal gärna vänder sig till med diverse frågor och problem!Personliga egenskaper: Du kommer att vara en mycket betydande social funktion på företaget.Vi tror att Du är en glad och trevlig person som är trygg i dig själv.Du har integritet, skinn på näsan och är inte rädd för att framföra dina åsikter eller nya ideer.Du är fördomsfri och förtroendeingivande, en person som andra gärna vänder sig till.Du är prestigelös och hjälper till där det behövs, Du är verkligen en mångsysslare!Du är en självgående och engagerad person som gärna tar tag i saker samt har en egen känsla för vad som behöver göras.Sist men inte minst är Du stresstålig och trivs i en föränderlig miljö. Kompetenskrav: Du har administrativ erfarenhet och van att arbeta i kontorsmiljö.Vi ser att du har god datavana och behärskar Office-paket väl.Det är nödvändigt att du har goda kunskaper i engelska då vi har en multinationell personalstyrka.Arbetet kräver att du har körkort.Har du tidigare arbetat med tidrapporteringssystem ser vi det som meriterande. Arbetets omfattning: arbetstider 8:00-17:00 Tjänsten avser: Mammavikariat 1-1,5 år med start maj 2009 Låter det här intressant?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: GLM AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 13 mars 2009
  • Ansök senast: 25 mars 2009

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024