Kontorschef för personlig assistans på Solnakontoret

Kontorschef för personlig assistans på Solnakontoret

Arbetsbeskrivning

Särnmark är en trygg arbetsgivare med över 20 års erfarenhet av att anordna personlig assistans för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar. Vi har idag över 2000 medarbetare, främst i storstadsregionerna, men våra kunder och medarbetare hittar du i hela Sverige.  Företagets grundare och ägare är Cecilia Ekholm och Mikael Särnmark. Mikael har själv en förvärvad funktionsnedsättning efter en olycka, och var en av de första i Sverige att få personlig assistans. Att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans är vår främsta drivkraft.

Vi söker nu en kontorschef för den operativa driften av verksamheten med personlig assistans och ledsagning/avlösarservice hos våra kunder som tillhör Särnmarks kontor i Solna. Tjänsten innefattar även resor till kunder och övriga kontor runt om i landet. Som kontorschef ansvarar du för all verksamhet på avdelningen. Tjänsten kan innebära personalansvar för ett antal assistentgrupper.

Du är närmsta chef för kundansvariga på Solnakontoret och leder och fördelar deras arbete. Du kommer ingå i Särnmark Assistans ledningsgrupp som består av övriga kontorschefer i landet. Vi erbjuder dig en intressant och utmanande arbetsplats och en tjänst som präglas av hög självständighet och stor påverkansgrad. Vi ger dig stora möjligheter att organisera och planera arbetet.  Du kommer att arbeta i ett team med drivna kollegor, som vill medverka till att tillgodose våra kunders rättigheter och samtidigt vara en attraktiv arbetsgivare för personliga assistenter.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:


• ansvarig för fortlöpande kontroll och uppföljning av Solnakontorets personliga assistans och säkerställande att verksamheten levererar i enlighet med de skall krav myndigheter samt IVO har på bolaget som assistanssamordnare.
• chefsansvar för 10 tjänstemän/kundansvariga på Solnakontoret
• budgetansvar gällande verksamhetens personliga assistans
• ansvarig för uppdatering och förvaltning av IVO:s tillstånd gällande ledsagning/avlösarservice
• säkerställa att personalen arbetar i enlighet med företagets mål, strategier och visioner
• rapportera och prognostisera den egna verksamheten samt bistå vid framtagande och uppdateringar av affärsplan, budget och prognoser
• säkerställa kvalitet i bolaget genom att ge råd och bistå kunderna i kundjuridiska ärenden och processer
• arbeta aktivt med tillväxten av Särnmarks verksamhet i Stockholmsregionen. Detta innefattar att planera och genomföra olika aktiviteter i samarbete med vår informationsavdelning, vara aktiv i regionens olika nätverk samt i samarbete med informationschef aktivt informera om Särnmark och Särnmarks kundmodeller.

Vem är du?

För att trivas i rollen som kontorschef tror vi att du är en person som engageras av ett socialt arbete och nätverkande där en hög nivå av kundservice är centralt. Vi ser helst att du har ett etablerat nätverk i närregionen då du kommer att arbeta med tillväxt. Du behöver vara en person som gärna skapar nya kontakter och samtidigt har förmågan att möta människor i olika situationer. Du har god förmåga att analysera och planera ditt och medarbetarnas arbete. Du har lätt för att förmedla dina förväntningar, är tydlig i din kommunikation, kan ta beslut och skapa resultat. Du bör med andra ord vara en duktig kommunikatör som uppskattar samarbete och problemlösning. Genom ett coachande ledarskap uppmuntrar du samt skapar förutsättningar för motivation och delaktighet hos dina medarbetare. Du arbetar och driver ditt ledarskap i enlighet med Särnmarks värderingar. Du är trygg i ledarrollen och har en god självinsikt. Du är inte heller rädd för att kavla upp ärmarna och rycka in som en resurs i det löpande arbetet när så behövs.

Kvalifikationer

Du har relevant utbildningsbakgrund som socionom/beteendevetare, eller motsvarande arbetserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du ska vara väl insatt i LSS-lagstiftningen. Vi ser gärna att du har arbetat i liknande roll tidigare och därigenom har erfarenhet av personalansvar för tjänstemän samt budgetansvar.

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid. Vi tillämpar 6-månaders provanställning. Du omfattas av kollektivavtal med avtalsmässiga pensionsavsättningar och vi erbjuder friskvårdsbidrag. Lönesättning sker enligt överenskommelse. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att vända dig till Stefan Jangenheim, verksamhetschef, e-post: stefan.jangenheim@sarnmark.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Särnmark Assistans AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 juni 2022
  • Ansök senast: 19 augusti 2022

Besöksadress

Solna
None

Postadress

Smidesvägen 7, 3tr
Solna, 17141

Liknande jobb


17 december 2024

Töreboda Kommun söker Enhetschef

Töreboda Kommun söker Enhetschef

17 december 2024