OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Oskarshamns kommun vid Smålandskusten har 26 300 invånare. Vi erbjuder en hög livskvalitet och trygghet för invånare och besökare. De framgångsrika företagen och närheten till Östersjön öppnar dörrar till spännande jobb, handel och utveckling. Den kommunala förvaltningen har 2 400 anställda. Vi ser gärna att Du blir en del av oss där öppenhet, professionalism, kompetens och positiv människosyn genomsyrar vår verksamhet. För mer information www.oskarshamn.se Avdelningschef till Servicecenter I januari 2011 slår vi upp portarna till kommunens Servicecenter. Det nya servicecentret kommer att innebära ett förändrat arbetssätt i den kommunala verksamheten. Medborgarna ges bättre tillgänglighet till de kommunala förvaltningarna genom att vända sig till ett ställe för att få svar på sina frågor. Servicecenter ska serva kommunens alla förvaltningar och övergripande kunna hjälpa medborgarna inom kommunens alla områden. Med stöd av hög kompetens och tekniska hjälpmedel ska personalen i Servicecenter ge svar direkt på enklare frågor. Servicecenter ska ingå i den nya Kultur- och fritidsförvaltningen. Fokus kommer att ligga på att utveckla samverkan inom förvaltningen men också utanför förvaltningen. Servicecentret kommer att vara placerat i Stadshuset. ARBETSUPPGIFTER Din uppgift som avdelningschef för Servicecenter är att leda och utveckla verksamheten tillsammans med tre medarbetare. Du har ansvaret för verksamheten, personalen och ekonomin och är fr.o.m. årsskiftet direkt underställd förvaltningschefen på den nya Kultur- och fritidsförvaltningen. Som avdelningschef kommer Du att ingå i den nybildade kultur- och fritidsförvaltningens ledningsgrupp. Ett viktigt uppdrag är att tillsammans med kollegorna arbeta för att stärka den nya förvaltningens och Servicecentrets profil. Du är rösten utåt och här ingår att skapa nätverk och förtroende för verksamheten inom och utanför kommunen. I din roll som avdelningschef ska du ha förmågan att se möjligheter till utveckling inom de förutsättningar som ges. Som ledare vill vi att du aktivt stimulerar och tar till vara medarbetarnas kreativitet och engagemang. Du deltar aktivt i Servicecenters dagliga arbete. KVALIFIKATIONER Du har relevant högskoleutbildning samt en bred och allsidig erfarenhet av kommunal verksamhet. Du har en mycket god kännedom om kommunen och har förmåga att söka information. Du kännetecknas av god serviceanda, är utåtriktad, flexibel och kan lösa problem. Du skall vara väl insatt i relevanta informations- och datasystem och ha ett stort intresse för att utveckla verksamheten. Du skall vara beredd att ta ansvar för helheten, inom förvaltningen men också mellan kommunens olika delar. Som ledare är Du tydlig, lyhörd och positiv med förmåga att skapa ett gott arbetsklimat. Du har förmåga att på ett öppet sätt förvalta och utveckla personalens kompetens och engagemang. Du tar aktiv del av den nationella utvecklingen av området och kan skapa nätverk som ger impulser till verksamheten från omvärlden. B-körkort är ett krav. Bred och allsidig erfarenhet av kommunal verksamhet. Erfarenhet av arbetsledning, ekonomiansvar och utvecklings/förändringsarbete är ett krav.
Artiklar i detta ämnet
- Bra ledare som chef