Kontorschef till KGH Customs / Tullverksamhet / Logistik

Kontorschef till KGH Customs / Tullverksamhet / Logistik

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos KGH Customs Services.

Om företaget:

KGH har tillhandahållit tulltjänster sedan 1963. I dag erbjuder de en stor mängd gränsrelaterade tjänster till över 28 000 kunder i hela Europa. De står till tjänst dygnet runt, sju dagar i veckan med hjälp av över 1200 medarbetare på fler än 47 kontor med strategisk placering vid alla viktiga hamnar och gränsövergångar.

Deras kunskap och kompetens har byggts upp genom vårt nära samarbete med våra kunder – det är de som är experter på fysisk distribution, medan de är helt fokuserade på tull och på att hjälpa dem att nå sina mål genom att förenkla gränsövergången.

I Sverige har de bland annat ett kontor i Östersund och ett i Storlien vid norska gränsen.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Kontorschef till KGHs kontor i Jämtland ansvarar du huvudsakligen för omkring 12 medarbetare som befinner sig på era kontor i Östersund och Storlien. Ditt fokus kommer först och främst vara att skapa en god personaldynamik.

Vidare kommer du att fokusera på att driva enheten framåt genom kundsupport, säljsupport, och skapa nya kundrelationer. Du ansvarar även för att vara följa budget.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Du har erfarenhet av ledarskap samt logistik
• God datorvana
• B-körkort
• Talar och skriver svenska samt engelska obehindrat, fler språk är meriterande
• Erfarenhet av tullarbete är meriterande

För att trivas i rollen som kontorschef på KGH bör du vara lugn, trygg och en god kommunikatör då du arbetar nära dina medarbetare för att skapa en god arbetsmiljö och gruppdynamik. Du bör även var villig att lära dig nya system och kunna skapa dig en god förståelse för tullverksamheten. Det är viktigt att du trivs i en roll med mycket ansvarstagande då du ansvarar för både personal, ekonomi och två kontor.

Övrig information:

Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Plats: Östersund och Storlien
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Kontor, kontorschef, chef, manager, office manager, budgetansvar, ekonomiansvar, personalansvar, personal, tull, tullverksamhet, logistik, management, ledare, ledarskap, Östersund, Storlien, Jämtland, jobb, heltid, rekrytering,

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2021
  • Ansök senast: 10 januari 2022

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


21 augusti 2024

Habia - Logistikchef

Habia - Logistikchef

12 augusti 2024

Customer Service Manager

12 augusti 2024