OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Samhällsbyggnadsfrågorna återfinns i Linköpings kommun på Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen. Vi är en modern organisation som möjliggör att Linköping utvecklas konkurrenskraftigt, med intressant och berörande stadsbyggnad samt med långsiktig hållbarhet. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med verksamheter och medarbetare som arbetar inom olika delar av samhällsbyggnadsprocessen.
Kan Linköpings kommun vara din nästa utmaning i arbetslivet? Till miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen söker vi nu en kontorschef till Kommunlantmäteriet som är redo att rusta förvaltningen inför det gemensamma arbete som ska skapa det nya Linköping.
Vi erbjuder stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter i en verksamhet som präglas av expansion, högt tempo och arbetsglädje. Känns det lockade? Då ser vi fram emot att höra från dig. Det kan vara början på något stort, för dig och för oss.
Om arbetsplatsen
Vi är en modern organisation som möjliggör att Linköping utvecklas konkurrenskraftigt, med intressant och berörande stadsbyggnad samt med långsiktig hållbarhet. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med verksamheter och medarbetare som arbetar inom olika delar av samhällsbyggnadsprocessen.
Kommunlantmäteriet utför uppdrag och tjänster åt allmänheten och näringslivet samt kommunens förvaltningar och bolag. Kommunlantmäteriet består av cirka 30 anställda på de två avdelningarna, lantmäterimyndigheten samt GIS och landskapsinformation. Kommunlantmäteriet ansvarar för att genomföra fastighetsbildning, förmedla och utveckla geografisk information samt genomföra namnberedning och adressättning i Linköpings kommun.
Som kontorschef på Kommunlantmäteriet arbetar du nära dina två avdelningschefer samt med kontorscheferna för de andra kontoren på förvaltningen. Du leder kontorets ledningsgrupp och du har personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar. Du ingår i förvaltningens ledningsgrupp och din närmaste chef är samhällsbyggnadsdirektören.
Arbetsbeskrivning
I rollen som kontorschef formar du ett arbetssätt som stöttar och hjälper till att förverkliga Linköping kommuns vision: Där idéer blir verklighet. På vår förvaltning utarbetar och implementerar vi processorienterat arbetssätt. Detta innebär att vi tror på ett arbetssätt där vi möts över kontoren, där vi tillsammans skapar resultat med kvalité och där vi på smartaste sätt arbetar genom processerna för att nå våra mål. Du blir en viktig spelare i det här arbetet som ledare och förebild för dina medarbetare.
Som kontorschef säkerställer du utveckling av långsiktiga strategier för kontorets verksamheter, att kontorets verksamheter är ändamålsenliga och effektiva samt att kontoret når uppsatta mål och resultat. Kontorschefen är ansvarig för lantmäteriverksamheten mot nämnd och är kommunens representant i lantmäterifrågor i nationella nätverk mm.
I rollen ingår det strategiska uppdraget med att kartlägga och utvärdera förvaltningens digitala arkitektur samt ta fram en plan för hur förvaltningens digitala system bör utvecklas vidare för att möta framtidens behov. Du kommer ha ansvaret för uppdraget och till din hjälp finns specialistfunktioner inom förvaltningen samt inom andra funktioner i kommunen och hos externa parter.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett stort engagemang och brinnande intresse för samhällsbyggnadsfrågor utifrån ett strategiskt och långsiktigt perspektiv. Dina goda ledaregenskaper och förmåga att se och ta tillvara olikheter innebär att du är duktig på att skapa delaktighet och samsyn kring verksamheten. Du skapar ett arbetsklimat som innebär att alla medarbetare kommer till sin rätt och tillför energi till det viktiga arbetet för Linköpings stadsmiljö och därmed Linköpings invånare. Din samarbetsförmåga är god, du kan relatera till andra människor på ett för situationen anpassat sätt. Du har också mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift.
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom lantmäteri, juridik, stadsplanering eller av arbetsgivaren bedömd motsvarande utbildning eller erfarenhet. Du är en välrenommerad chef och ledare och du har flerårig erfarenhet från arbete med stadsbyggnadsfrågor. Frågor gällande digitalisering är en del av din vardag och du är van att arbeta med system- och processinriktat.
Det är viktigt att du, precis som vi, agerar och arbetar utifrån våra kärnvärden Modiga, Mänskliga och Mångfasetterade. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
I denna rekrytering samarbetar vi med AS&B och du söker tjänsten på
www.asb-rekrytering.se
I Linköpings kommun är idéer och innovation centralt. Det är nämligen idérikedomen hos kommunens engagerade och inflytelserika medarbetare som ger Linköping möjligheten att utvecklas och vara en av Sveriges snabbast växande städer. Här är kreativitet, mångfald och jämställdhet minst lika viktigt som att ligga i framkant när det gäller världsledande högteknologi och nytänkande forskning. Tillsammans förbättrar vi våra invånares vardag och framtid. Linköping - Där idéer blir verklighet.
För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här: http://www.linkoping.se/Jobba-hos-oss
Kontaktpersoner på detta företaget
Karin Elfström, avdelningschef
013-206216
Carolina Käll, HR-konsult
013-205713
Ali Hajar - SACO
013-26 32 14
Ann-Christin Karlsson - Vision
013-20 60 85
Anna Gustafsson, gruppchef miljöskydd
013-20 68 77
Anneli Hammarström, gruppchef hälsoskydd
013-20 72 77
Karl Tegnestedt, Vision
013-20 66 39
Marie Tilja, Naturvetarna
013-20 88 89
Ulf Johansson Lorin, Avdelningschef
013-208845
Helene Larsson, HR-konsult
013-206445