OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svalövs kommun – med ett strategiskt läge inom familjen Helsingborg – erbjuder närhet, optimism och ett gynnsamt klimat för arbete och liv. Bra kommunikationer gör det lätt att arbetspendla. Här bor ca 14 300 invånare.
Sektor utbildning består av drygt 600 medarbetare. Vår strävan är att våra förskolor och skolor ska andas humanism och framtidstro. Vi vill rusta varje barn med kunskap och självförtroende i en miljö där vi samarbetar och tar hand om varandra.
En välfungerande organisation fordrar hög kvalitet i verksamhetens alla delar och funktioner. Nu letar vi efter en kontorschef som vill leda det administrativa utvecklingsarbetet vid vårt med den tydliga målsättningen att ge ett professionellt stöd såväl till våra verksamheter som till våra invånare. Du kommer att arbeta nära utbildningschefen.
Vi tillämpar löpande urval under ansökningstiden vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.
ARBETSUPPGIFTER
Din viktigaste uppgift är att genom ett proaktivt arbete se till att vi har god framförhållning i vårt administrativa arbete, och att det administrativa arbetet därigenom understödjer det pedagogiska utvecklingsarbetet inom Sektor utbildning.
• Du leder Sektor utbildnings administrativa utvecklingsarbete, vilket innefattar sex medarbetare, med en uttalad strävan efter ständigt förbättrad service och ökad professionalitet.
• Du fungerar som möteskoordinator och hanterar förberedelser, kallelser, dagordningar, minnesanteckningar och annat efterarbete. Du bokar och planerar konferenser och andra evenemang.
• Du är en samordnande länk mellan Sektor utbildnings stab och kommunens centrala stab (HR, ekonomi, m.m.).
• Du fokuserar på att rätt saker blir gjorda i rätt tid.
• Du ansvarar för att prioritera, fördela och skicka vidare inkommande ärenden.
• Du samordnar och förbereder underlag till bildningsnämnden och till utbildningschefens samverkansgrupp.
KVALIFIKATIONER
Den viktigaste kvalifikationen är ditt förhållningssätt till arbetet. Vi söker någon som vill skapa goda förutsättningar för andra genom att själv vara den som ligger steget före. Du har en stark drivkraft och trivs i högt tempo i en organisation som aldrig blir "färdig". Service och professionalitet är viktiga ledord.
• Du har erfarenhet av kvalificerad administration och vana av att leda arbetsgrupper och processer. Det är meriterande om du har erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig/kommunal verksamhet, och gärna inom förvaltningens områden som är för- och grundskola, gymnasieskola, vuxenutbildning samt kultur.
• Som kontorschef i en mindre kommun både klarar och uppskattar du såväl det strategiska ledningsarbetet som det mer operativa vardagsarbetet.
• Du har utbildning inom ett område som är relevant för tjänsten.
• Du är en van IT-användare som obehindrat hanterar word, excel, powerpoint och liknande program. Du har erfarenhet av webbpublicering.
• Du talar och skriver väl på både svenska och engelska.
ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Svalövs kommun är en allmän handling. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter hittar du på vår hemsida www.svalov.se.
Användaren samtycker till och godkänner att Visma hanterar personuppgifter i enlighet med Vismas Policy om Personuppgifter och Cookies.
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför all kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.