OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kort om tjänsten
Som kontorschef på Ludvig & Co (fd LRF Konsult) är det du som leder drift och utveckling av verksamheten på två kontor i ditt distrikt. Du kommer att leda 15 kollegor som hjälper våra kunder med redovisning, ekonomi, skatt och affärsrådgivning. Här finns en tjänst i ett företag som befinner sig i stark utveckling, ett väl inarbetat team och en marknad med utrymme för tillväxt.
Om verksamheten
Ludvig & Co har 130 kontor över hela landet med specialistkunskaper inom företagande i många olika branscher, från en enskild frisörsalong eller byggfirma till stora lantbruksföretag.
Vi är på en spännande utvecklingsresa och söker nu dig som har ett stort intresse för människor och ledarskap samt av att driva tillväxt och digitalisering. Bland dina kollegor finns specialister inom både juridik, rådgivning och affärsutveckling, fastighetsförmedling och lön – en bred kompetensbas!
Läs mer på www.ludvig.se
Mer om tjänsten
Du har personalansvar för kontorens medarbetare samt ekonomiskt ansvar för kontorens resultat. Din viktigaste uppgift är att bygga starka team genom att coacha och inspirera medarbetare som i sin tur kan leverera med hög kvalitet, god lönsamhet och tillväxt. I ditt ansvar ingår bland annat:
• Att leda kontoren: Du leder och utvecklar dina medarbetare samt upprätthåller ett gott arbetsklimat och informationsflöde inom kontoren. Du fördelar och tillsätter rätt resurser till rätt uppdrag, inom de tjänsteområden som är representerade på kontoren.
• Affären: Du ansvarar för att kontorets affärer är lönsamma, att marknadsföring sker på rätt sätt och i rätt forum samt att ni satsar på de affärer som långsiktigt ger kontoren en sund tillväxt.
• Strategiskt arbete: Du ser till att kontoren erbjuder rätt tjänster och är rustade för framtidens behov. I det dagliga arbetet ser du till att ditt team är uppdaterade och att era mål är tydligt kommunicerade. Vidare följer du löpande upp verksamheten samt säkerställer att ni har nöjda kunder.
Tillsammans med Regionchef Syd och övriga kontorschefer i regionen får du en mycket viktig roll och förväntas att aktivt driva och bidra till det strategiska arbetet inom regionen, med målet att ytterligare förstärka bolagets starka position i Skåne, Halland och Blekinge.
Din profil
För att lyckas behöver du:
• Vara en erfaren ledare som med stort intresse för människor bygger framgångsrika team.
• Ha erfarenheter av att från ett ekonomiskt perspektiv driva kontor och verksamheter.
• Ha en bakgrund inom ekonomi samt erfarenhet av arbete inom något av våra tjänsteområden.
• Ett stort yrkesmässigt engagemang.
• Förmågan att leda, sprida energi och motivera andra människor. Ha god kännedom om det lokala näringslivet.
Du är en driven person, trygg i ditt ledarskap. Du välkomnar förändring och trivs med att jobba mot mål.
Ansökan
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag och senast 15 februari. Tillträde enligt överenskommelse.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork 0708 121 121, alternativt lena.lillier@dreamwork.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini
Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré
Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09