Kontorschef/Service Manager, Växjö

Kontorschef/Service Manager, Växjö

Arbetsbeskrivning

Är du en affärsmässig ledare som drivs av att utveckla dina medarbetare? Trivs du att arbeta i ett bolag med stark tillväxt som lever i en föränderlig värld? Nu finns möjligheten att ansluta till vårt team i Växjö!
Om tjänsten
Talenom är Växjös största redovisningsbyrå och här finns cirka 25 medarbetare inom redovisning, lön och rådgivning. I rollen som Kontorschef/Service Manager kommer du ha ansvar för en enhet om cirka 10 medarbetare. Viktigt för oss är hög trivsel hos medarbetarna och nöjda kunder vilket du som ledare dagligen har högst upp på agendan. Som ledare kommer du ha en viktig roll i att både utveckla verksamheten och att skapa trygghet i organisationen. Affärsmässighet och ett ständigt förbättringstänk är viktiga faktorer för att nå framgång. Det är även av största vikt att du är en ledare som har ett coachande förhållningssätt, förmågan att lyssna, entusiasmera och leda.
En stor del av ditt arbete kommer vara att utveckla medarbetarna och aktivt bidra i arbetet med att utveckla vår kultur. Du, tillsammans med ditt kontor, kommer att ha tydliga mål att jobba mot och som ledare ansvarar du för planering, genomförande, uppföljning och feedback.
Talenom arbetar efter ledorden mod, omtanke och vilja som genomsyrar allt vi gör. Målsättningen är att hela tiden försöka bli lite bättre än vad vi var i går.
Vi söker dig som har:
Relevant utbildning från universitet eller högskola alternativt relevant arbetslivserfarenhet i kombination med ledarskapsutbildningar
Erfarenhet som ledare med budget och personalansvar
Ett entreprenöriellt tankesätt och goda referenser kopplat till ledarskap
Erfarenhet av att bygga upp och leda ett team, gärna inom ett snabbväxande företag
Mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska
Goda kunskaper i engelska, eftersom vi är ett internationellt företag

Det är meriterande om du:
Har kunskaper inom redovisning och vår bransch
Har erfarenhet och intresse av att arbeta och leda förändringsprojekt med digitalisering och automatisering

Vi är ett entreprenörsdrivet företag där du förväntas vara drivande, självgående och våga fatta beslut. Personer i din omgivning ser dig som en relationsbyggare som bidrar till en bra arbetsmiljö, både genom din kompetens och personlighet. Du har även en god analytisk förmåga och god självkännedom. Det är viktigt att du har förmågan att ta tag i saker och har ett prestigelöst förhållningssätt. Du kommer bidra till att skapa både strukturer, arbetssätt och kultur och ser det som en självklarhet att samarbeta i dessa frågor och att involvera medarbetarna i utvecklingsarbetet. Det är önskvärt med kunskaper och erfarenhet inom ekonomi och redovisning.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Om Talenom
Talenom är ett modernt redovisnings- och rådgivningsföretag som lägger stort fokus på effektiva, digitala arbetssätt som gynnar såväl medarbetare som kund. Bolaget grundades i Finland 1972 och är idag börsnoterat på Helsingforsbörsen. I maj 2019 togs det första steget in på den svenska marknaden när en befintlig redovisningsbyrå förvärvades i Stockholm. Efter det har utvecklingen gått snabbt och våra kontor sträcker sig från Åre till Ystad. Sedan 2021 är Talenom även etablerat i Spanien och 2023 fortsätter tillväxten genom etablering i Italien.
Vi erbjuder våra medarbetare en modern arbetsplats med stort fokus på framtid och utveckling. Vårt ledarskapslöfte innebär tydliga mål och individuella karriärplaner för alla medarbetare. Vi månar om medarbetarnas hälsa och en bra balans mellan arbete och fritid. För att främja detta erbjuder vi bland annat friskvårdsersättning och massage i förebyggande syfte. Vi är stolta över att ha certifierats som A Great Place to Work och ser det som ett kvitto på att vi är på rätt väg.
Talenoms arbete präglas av våra värdeord – mod, vilja och omtanke och vi arbetar tillsammans för att det ska genomsyra hela organisationen. Vi är en inkluderande arbetsgivare och förespråkar mångfald och jämlikhet. Alla ansökningar behandlas utifrån ett likabehandlingsperspektiv.
Ansökan
Tycker du att tjänsten låter spännande och tror dig vara rätt person? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Intervjuer och urval kommer att ske löpande.
Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning
Start: Enligt överenskommelse
Har du frågor är du välkommen att kontakta Sofie Pemer, Rekryteringsspecialist, sofie.pemer@talenom.se
Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Talenom Redovisning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 november 2023
  • Ansök senast: 27 december 2023

Postadress

Västmannagatan 4
STOCKHOLM, 11124

Liknande jobb


Sektionschef/teamlead - Project Management infrastruktur

Sektionschef/teamlead - Project Management infrastruktur

19 november 2024

19 november 2024

18 november 2024