OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.
Försäkringskassan ansvarar för en stor del av de offentliga trygghetssystemen i Sverige som ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada. Vi är cirka 13 000 medarbetare på kontor i hela landet.
Vi behöver dig som vill arbeta utifrån vår vision och verksamhetsidé - alltid med engagemang för kundens situation och god kunskap om socialförsäkringen. Vi söker dig som har integritet, vill vara delaktig och alltid göra ditt bästa. Du är en god kollega som samarbetar med andra.
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv.
Läs mer om vision och verksamhetsidé och om Försäkringskassan som arbetsgivare www.forsakringskassan.se/omfk och www.forsakringskassan.se/jobbahososs
Försäkringskassan
söker Kontorsservicegeneralist med placering i Göteborg
Arbetsuppgifter och ansvar
Som Kontorsservicegeneralist kommer du att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. Dina kunder, Försäkringskassans medarbetare och chefer, är i fokus. Du kommer i huvudsak att arbeta med att ge stöd och service till dina kunder, arbetsplatshantering och administration.
I arbetsuppgifterna ingår det att informera, vägleda, samordna och ansvara för den löpande driften och helheten på kontoret. Vi har ett tjänstepaket där vedertagna arbetsprocesser och rutiner ofta förutsätter snabba leveranser. Kontorsservicegeneralisten verkar för att verksamheten präglas av kostnadseffektivitet samt att inköp av varor och tjänster sker på befintliga avtal enligt fastställda rutiner. Du kommunicerar med dina kunder genom dialog och möten, med hjälp av IT-stöd och telefon. En viktig del av arbetet innebär att bidra till ständiga förbättringar och utveckling av verksamheten genom att använda Lean som arbetsmetod. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Resor i tjänsten samt tunga lyft förekommer.
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasiet
• är initiativtagande, strukturerad och självgående
• gillar ordning och reda och är bra på att planera
• har siffersinne
• god datavana
• har god teknisk kompetens
• körkort klass B
• har god samarbetsförmåga, har en mycket god känsla för service samt är bra på att skapa goda relationer
Det är meriterande om du har
• arbetat i ett serviceyrke där du har mött kunder både i det personliga mötet och via telefon
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Anställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Om du har frågor, kontakta
Rekryterande chef (för frågor om tjänsten): Cecilia Delborn tfn 010-1195406. HR-specialist (för frågor om rekryteringsprocessen): Helen Jerrebäck, tfn 010-119 50 52. Fackförbundet ST: Barbro Thannlund tfn 010- 119 53 58. Saco-s: Rita Lundström tfn 010-111 43 72 Seko: Tobias Schelin tfn 010-114 49 18.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 21 april 2015. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet. Ange diarienummer 017533-2015. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.