Kontorskoordinator till känd privatskola

Kontorskoordinator till känd privatskola

Arbetsbeskrivning

Vill du ha en varierande vardag där du kombinerar service och administration? Är du en strukturerad person med en stark servicekänsla som trivs med att arbeta självständigt och bygga relationer? Då kan rollen som kontorskoordinator till vår kunds huvudkontor i Medborgarhuset vara rätt för dig!

OM TJÄNSTEN
För vår kunds räkning som är en välkänd privat skola , söker vi dig som vill arbeta som Kontorskoordinator. Som Kontorskoordinator blir du en viktig del av vår kunds team och rapporterar direkt till Sverigechefen. Du ansvarar för att stötta ledningen och hantera olika stödfunktioner på kontoret. Rollen erbjuder en kombination av självständigt arbete och samarbete med flera avdelningar. Du blir en central punkt i organisationen – "spindeln i nätet" – och har kontakt med såväl interna som externa aktörer.

Tjänsten är ett bemanningsuppdrag med omgående start via Academic Work som förväntas pågå 2 månader.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Administrera och assistera stödfunktioner på kontoret med både löpande och tillfälliga uppgifter
* Koordinerande ansvar för den fysiska arbetsmiljön på kontoret
* Ansvar för kontorets allmänna utrymmen, dagliga rutiner, beställningar, leverantörskontakter, catering samt förberedande uppgifter till konferenser och resor
* Event- och koordineringsansvar vid större event, resor och konferenser
* Planering och koordinering av större event i samarbete med kommunikationsavdelningen


VI SÖKER DIG SOM
- Har ett genuint intresse för service och trivs med att hjälpa till där det behövs.
- Har arbetslivserfarenhet från serviceyrken så som reception, butik, restaurang eller dylikt
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
- Har avklarad gymnasial utbildning
- Har möjlighet att börja 14 januari

Det är meriterande om du har
- Arbetat i en liknande roll tidigare

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad, självgående, kommunikativ, strukturerad och prestigelös

För att lyckas i rollen ser vi att du har en god serviceanda, trivs med att arbeta självständigt och tycker att det är roligt att hjälpa till där det behövs. Du har förmågan att skapa och vårda relationer som bidrar till bra samarbete, både internt och externt. Då arbetet innebär en del administrativt stöd och koordinering söker vi dig som är strukturerad i ditt arbetssätt.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 januari 2025
  • Ansök senast: 10 februari 2025

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Receptionist

9 januari 2025