Kontorskoordinator till Merx Fastigheter

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

I rollen som kontorskoordinator kommer du ha en central roll i organisationen med många kontaktytor både internt och externt. Det är en omväxlande roll där du bland annat kommer att arbeta nära företagets VD, bolagets ekonomiansvarig, fastighetsansvarig och även platschefen.

Du kommer att sitta på Merx kontor på Ringön i fina ljusa och moderna lokaler tillsammans med tre andra kollegor. Merx Fastigheter har projekt utanför Sverige så du kommunicerar dagligen på både svenska och engelska.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

·        Praktiskt ansvar för kontoret och inköp av kontorsmaterial

·        Ta emot besökare och kundsamtal

·        Supportera VD med diverse presentationsmaterial och texter på svenska och engelska

·        Skanna fakturor

·        Vara behjälplig med avtalsadministration

Eftersom Merx fastigheter och Merx Storage befinner sig i en expansionsfas kan rollen och arbetsuppgifterna utvecklas på sikt.

Din profil

Din personlighet är en framgångsfaktor. Du är en ansvarstagande person som brinner för ditt arbete, är van att arbeta självständigt och driva ditt arbete framåt. Du har lätt för att kommunicera på både svenska och engelska och har intresse för verksamheten och god affärsförståelse. Du är en strukturerad person som drivs att skapa ordning och struktur i en utvecklingsbenägen organisation.

Vi ser att du har minst fem års erfarenhet av liknade arbetsuppgifter. Har du erfarenhet från fastighetsbranschen är det meriterande men inget krav då vi tror att mycket går att lära med rätt inställning. Du är van att skriva och producera text och presentationsmaterial och har bra känsla för layout och kvalitet. Merx fastigheter har ett pågående projekt i Ryssland och det är ytterst meriterande om du behärskar ryska språket.

Om oss

Vi har vårt ursprung 1993, på Kronhusgatan i Göteborg, när MerxTeam startade och började sälja köksprodukter. Företaget växte, lagret likaså. Vi köpte fastigheter för ändamålet och till slut, år 2006, startade vi ett fastighetsbolag. Det fungerade också väldigt bra – kanske för att vi så väl visste vad det innebär att vara hyresgäst – och idag står vi med 110 000 kvm bostäder och kommersiella lokaler på flera orter. Vi planerar att växa, även på nya orter, och du är mycket välkommen att bli del av den resan.

Läs mer om oss här: http://merxfastigheter.se/om-oss/

Vill du söka tjänsten?

Den här rekryteringen genomförs i samarbete med Wise Professionals/The Pace. Du kommer att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Martin Jerrskog på martin.jerrskog@wise.se. Du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt då dessa hanteras löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 september 2020
  • Ansök senast: 16 september 2020

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024