Kontorskoordinator till Rosengrens Advokatbyrå

Arbetsbeskrivning

Vår kund Rosengrens Advokatbyrå söker en ny medarbetare med ansvar för reception och administration. Detta är ett konsultuppdrag via The Pace/Wise Professionals på 8 månader. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt och du kommer att arbeta i centrala Göteborg.

Dina arbetsuppgifter

I din tjänst ansvarar du för den interna servicen på kontoret. Du administrerar och ansvarar för olika typer av beställningar, bokningar och kontakt med leverantörer. Genom en daglig interaktion med besökare och hantering av inkommande samtal är du också en viktig del i Rosengrens externa service.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

·        Ansvar för växel, svarsservice och info-mejl

·        Posthantering

·        Trivseluppgifter, t. ex. ta hand om kök och fika

·        Förberedelse inför möten och konferens, enklare servering

·        Beställning av kontorsmaterial

·        Resebokningar

·        Kontakt med leverantörer och fastighetsskötare

·        Vid behov hjälpa till med fakturering

Vem är du?

Vi ser att du som söker har tidigare erfarenheter av servicerelaterade yrkesroller och minst 2-3 års erfarenhet inom området. Kanske har du arbetat som receptionist, värd/värdinna eller inom hotellbranschen tidigare. Du är en duktig administratör, som trivs med att strukturera din arbetsdag. Detta är nödvändigt för att du både ska trivas och med ro kunna hantera det administrativa ansvaret.

I din roll kommer du behöva vara handlingskraftig, vetgirig och våga ta initiativ. Det är viktigt och avgörande för att du ska få saker gjorda, utvecklas, och för att du ska kunna känna den frihet och ansvar som rollen ger dig. Det finns många rutiner på plats, och behjälpliga medarbetare att fråga. Men saknas svar eller rutiner kommer din förmåga att själv söka svaren vara avgörande.

Vilka är Rosengrens Advokatbyrå?

I stora, ljusa lokaler vid Grönsakstorget i Göteborg arbetar vi på Rosengrens Advokatbyrå med främst företag och företagare, men även med privatpersoner. Vi har spetskompetens inom våra specialistområden: arbetsrätt, fastighetsrätt, obeståndsrätt, avtals- och bolagsrätt, entreprenadrätt, process- och skiljemannarätt samt skadestånds- och försäkringsrätt. Känslan vi vill förmedla är en familjär vi-känsla, omsorg, personligt bemötande och ett inkluderande förhållningssätt. Besök oss gärna på www.rosenlaw.se.

När du blir en av oss på The Pace

Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Du kontaktar då konsultchef Stephanie Grammenidis (stephanie.grammenidis@thepace.se)

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 7 april 2020
  • Ansök senast: 22 april 2020

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024