Kontorskordinator med personalansvar

Kontorskordinator med personalansvar

Arbetsbeskrivning

Vi söker en positiv, strukturerad och självgående person som brinner för personalfrågor. Rollen som Back Office Support och HR-ansvarig hos oss innebär en mycket varierad och utmanande roll för dig som gärna ansvarar för ditt eget arbete.
Tjänsten är ett vikariat under ett år på 75% med tillträde i januari.
Det här innebär rollen:
I din roll hos oss är ingen dag den andra lik! Sammanfattat så är det du som ser till att resten av företaget kan hålla igång den dagliga verksamheten. Du är den som fixar, stöttar och samordnar, och den som kollegor alltid vänder sig till när de vill/behöver hjälp med något. Du ansvarar för trivseln på kontoret, struktur och admin, men även för sammanhållning och team-känsla i gänget. Konkreta arbetsuppgifter innefattar men begränsas inte till:
Kontorskoordinator – samordnar och utför alla uppgifter som får den dagliga verksamheten att rulla, vare sig det gäller servicebilar, arbetskläder, inköp av kontorsmaterial, stötta kollegorna med admin m.m. Även ansvarig för den allmänna trivseln på kontoret, och ordning och struktur på lager & verkstad.
Ansvar för information och kommunikation internt
HR- & Personalansvar - rekrytering, introduktion, personalmöten & aktiviteter, medarbetarsamtal och utveckling, semesterplanering, planering av utbildningar m.m.
Ansvarig för Kvalitetsmanualen och ISO-arbetet på företaget, se till att krav efterföljs, kommuniceras och dokumenteras.
Arbetsmiljöansvar, samordna det strategiska arbetsmiljöarbetet, följa upp avvikelser m.m.
Viss marknadsföring, skapa innehåll till Facebook och uppdatera vår hemsida.

Vem är du?
Vi är främst på jakt efter en person som uppskattar en varierad arbetsdag. Du bör vara personen som uppskattar att ena dagen planera roliga företagsaktiviteter och personalmöten, och att nästa dag rensa på lager och verkstad. Om du dessutom gillar att sitta med administrativa uppgifter och struktur, och älskar att ha med personalfrågor att göra, då kan det mycket väl vara dig vi letar efter!
Vissa dagar styrs dina arbetsuppgifter av ärenden som kommer in. Men oftast är ditt arbete väldigt fritt, vilket ställer hårda krav på din egen förmåga att prioritera, organisera och få saker gjorda. Vi letar efter någon som tar tag i saker, tar initiativ och det är ett absolut måste att du är självgående i ditt arbete, då det endast är du som sitter med dina ansvarsområden. Extra viktigt är att du gärna har erfarenhet, men framför allt tycker om personalrelaterade frågor, om det så rör aktiviteter, utbildning, sammanhållning eller HR-ärenden.
Krav för denna tjänst är:
Mycket god datavana
Erfarenhet av personalansvar, och gärna arbetsmiljö och arbetsrätt
Strukturerad och självgående
B-körkort
Har du erfarenhet av att arbeta med ISO-relaterat arbete eller kvalitetsmanualer så är detta mycket meriterande.

Om detta låter som du så ser vi verkligen fram emot din ansökan! Du får här möjligheten till att i stor mån forma din egen arbetsdag och dina uppgifter, hos en arbetsgivare med bra förmåner som är måna om sin personal. Du kommer dessutom få jobba i ett modernt och drivet företag som tar sina mål inom miljö och hållbarhet på största allvar, och med ett härligt, blandat gäng som älskar det de gör! Vi kommer hålla intervjuer löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
I den här processen undanber vi oss kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag.
Om NR Kyl
NR Kyl AB är en kylfirma med 19 anställda som ligger i fräscha lokaler i Munkebäck med bra förbindelser. Vi arbetar med service & installation av kyl- och frysanläggningar i hela Storgöteborg. NR Kyl är medlemmar i TESAB som är Sveriges största rikstäckande kedja för kylföretag som ständigt arbetar för att förnya kylbranschen till en hållbarare bransch med naturliga köldmedier.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nr Kyl AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 oktober 2020
  • Ansök senast: 30 november 2020

Liknande jobb