OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Administratör/leveransplanerare/kundservice
Gillar du ett varierande arbete i ett positivt gäng där du trivs med många bollar i luften och jobba med helheten, ta ansvar och egna initiativ för att bidra till att utveckla ett växande företag med stark miljöprägel. Då kan detta jobb vara nått för dig!
Om Verksamheten
Med 500 års historia som bas har Hillers trävaror idag en unik förmåga att kombinera stor produktionskapacitet med flexibiliteten att leverera skräddasydda lösningar till byggprojekt eller andra tillverkande företag. Vi har tagit med oss det bästa av 500 års erfarenhet av företagande, kundvård och tillverkning och kompletterat det med aldrig sinande vilja att fortsätta utvecklas och förbättras tillsammans med våra kunder. Vi hanterar de flesta träslag, specialprofiler, hyvlingar, exaktkapningar och målningssytem för att tillgodose våra kunders växande behov av produkter med en stark miljöprägel.
Mer om Tjänsten
Som medarbetare hos oss blir du en viktig kugge för att få helheten att fungera. Vi är idag 4 personer på kontoret och arbetsuppgifterna är därför varierande. Grunduppgifterna är leveransplanering, fakturering och administration. Enklare ekonomiuppgifter förekommer då du blir vår kontaktperson gentemot vår ekonomibyrå. Tjänsten innebär att man blir lite av spindeln i nätet mellan produktion, fraktbolag, ekonomifunktion och kund. Du kommer även få arbeta gentemot våra kunder med att göra order och räkna och lämna offerter när tid finns samt ansvara för våra miljöcertifierings system.
Din profil
Vi söker dig som trivs med ett varierande jobb med många kontaktytor och arbetsuppgifter. Du är prestigelös, positiv och ser möjligheter och lösningar för kunder och verksamheten och har lätt för att ta initiativ, söka information och lösa uppgifter. Du klarar och blir inte stressad av att ha flera processer på gång samtidigt och har förmågan att vara noggrann och strukturerad när så krävs. Lite av en klippa helt enkelt.
Du är positiv i din natur och trivs med att arbeta i ett glatt gäng där det är högt i tak och lite förvirrat ibland.
Du är kundorienterad, affärsmässig och har förmågan att kommunicera på ett förtroendeingivande sätt.
God data/systemvana krävs och gärna ett visst kunnande inom ekonomiområdet då vi nu genomgår ett systemskifte och samtidigt ökar vår digitalisering. Vi ser gärna du har jobbat på ett mindre företag där du haft ett stort och brett ansvarsområde eller längtar efter att jobba med helheten.
Ansökan
Välkommen med att skicka din ansökan till Johan@pohiller.se.
Då urvalsprocessen sker löpande kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta vår VD Johan Johannesson på telefon 076-118 37 46