Kontorsområdeschef Falun

Kontorsområdeschef Falun

Arbetsbeskrivning

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Kontorsområde Falun består idag av tre servicekontor placerade i Falun, Mora och Malung. Servicekontoret i Malung bemannar även två ytterligare orter; Vansbro och Torsby.  I kontorsområdet arbetar ca 13 medarbetare. Alla arbetar serviceinriktat med ett gemensamt ansvar för vårt uppdrag och ett gemensamt lärande. Kontorsområdet är ett av nio kontorsområden som tillhör region mitt.    

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som kontorsområdeschef ansvarar du för samtliga servicekontor inom ditt kontorsområde. Du ansvarar för den service som ges i det fysiska mötet på uppdrag av Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket. Du har ansvar för personal, resultat och budget och säkerställer att verksamheten bedrivs med hög kvalitet och effektivitet. Du rapporterar till chefen för region mitt och ingår i regionens ledningsgrupp.

I din roll som chef säkerställer du en effektiv bemanningsplanering på kort och lång sikt i syfte att nå våra mål och för att interna riktlinjer och rutiner inom myndigheten följs. Det är viktigt att du i dialog med medarbetarna skapar förutsättningar för att dom ska kunna och vilja ta ansvar för sitt uppdrag, sina mål och sin utveckling. Genom att skapa motivation och engagemang bidrar du som kontorsområdeschef till att skapa en utvecklande arbetsplats.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har


• Relevant akademisk examen eller motsvarande utbildning/kompetens
• Minst två års erfarenhet av att vara chef i en operativ kundverksamhet
• B-körkort

Vidare ska du ha förmåga att


• Skapa engagemang för verksamhetens mål och arbetsuppgifter
• Skapa en miljö där feedback är ett viktigt och uppskattat inslag
• Bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat
• Skapa struktur och sätta tydliga ramar
• Självständigt välja utifrån helheten vad som ska göras och i vilken ordning
• Vara lugn, stabil och har kontroll över dig själv i utmanande situationer

Dessutom är det meriterande om du har


• Erfarenhet från statlig verksamhet och förståelse för det statliga regelverket
• Erfarenhet av att leda på distans
• Erfarenhet av förändringsledning
• Erfarenhet av att arbeta med ett tillitsbaserat arbetssätt

Övrigt

Anställningen innebär en del resande. Anställningen är på heltid och tillsvidare. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Placeringsort: Falun



Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast den 22 februari 2022. Intervjuer kommer att ske digitalt under vecka 9. Säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning.


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Artiklar i detta ämnet

  1. Bra ledare som chef

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens Servicecenter
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 februari 2022
  • Ansök senast: 22 februari 2022

Liknande jobb


Tf. chef inom Fastighetsbildning, Luleå

Tf. chef inom Fastighetsbildning, Luleå

30 oktober 2024

29 oktober 2024

Tf chef inom Fastighetsbildning, Jönköping

Tf chef inom Fastighetsbildning, Jönköping

29 oktober 2024

4 oktober 2024