OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kontorsområde Linköping har cirka 20 medarbetare. Alla arbetar serviceinriktat i team med ett gemensamt ansvar för vårt uppdrag och gemensamma lärande. Kontorsområdet innefattar våra servicekontor Linköping city, Linköping Skäggetorp och Motala.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som kontorsområdeschef ansvarar du för samtliga servicekontor inom ditt kontorsområde. Du ansvarar för den service som ges i det fysiska mötet på uppdrag av Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten, Skatteverket samt Arbetsförmedlingen. På kontoret i Linköping ger vi även service för Migrationsverket.
Du har personalansvar för våra servicehandläggare inom kontorsområdet, ansvar för resultat och budget och säkerställer att verksamheten bedrivs med hög kvalitet och effektivitet. Du rapporterar till regionchef i region Öst och ingår i regionens ledningsgrupp.
I din roll som kontorsområdeschef verkar du för en effektiv bemanningsplanering i syfte att nå våra mål och för att interna riktlinjer och rutiner inom myndigheten följs. En förutsättning för en effektiv och kvalitativ verksamhet är också att du som kontorsområdeschef säkerställer rätt kompetens och resurser på kort och lång sikt. Det är viktigt att du genom dialog skapar förutsättningar för att medarbetarna ska kunna och vilja ta ansvar för sitt uppdrag, sina mål och sin utveckling. Som kontorsområdeschef har du förmågan att ha tillit till medarbetaren. Genom att skapa motivation, engagemang och arbeta med en hög grad av delaktighet har du en viktig uppgift att bidra till att skapa en utvecklande arbetsplats genom att skapa en positiv kultur att trivas i och ett tryggt klimat för medarbetarna.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har
• Relevant akademisk examen eller motsvarande utbildning/kompetens som arbetsgivaren bedömer lämplig
• Erfarenhet av att vara chef i operativ verksamhet
• B-körkort
Vidare ska du ha förmåga att
• Genom delaktighet skapa engagemang för verksamhetens mål och arbetsuppgifter
• Skapa en miljö där feedback är ett viktigt och uppskattat inslag
• Bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat
• Skapa struktur för sitt eget och andras arbete
• Att leda organisationen mot gemensamma mål utifrån ett helhetsperspektiv
• Lyssna, kommunicera och lösa konflikter
• Vara lugn, stabil och har kontroll över dig själv i utmanande situationer
Dessutom är det meriterande om du har
• Erfarenhet från statlig verksamhet och förståelse för det statliga regelverket
• Erfarenhet av att leda såväl på distans så som på plats
• Erfarenhet från serviceverksamhet där man informerat och väglett kunder vid personliga möten
• Erfarenhet från arbete på Statens servicecenters servicekontor
• Erfarenhet att leda och implementera förändringsarbete
• Erfarenhet av att samarbeta internt och externt
• Erfarenhet av att arbeta utifrån ett tillitsbaserat förhållningssätt
Övrigt
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Önskat startdatum är 2023-01-01.
Placeringsort är Linköping
Resor ingår i tjänsten.
För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär registerkontroll.
Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast den 30 oktober, 2022. Vi planerar att genomföra intervjuer från och med vecka 46.
För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.
Hos oss får du bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges statliga servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.
Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till myndigheter. Vi är experter inom ekonomi, lön och HR.
Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontor finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.
Artiklar i detta ämnet
- Bra ledare som chef