Kontorsområdeschef till Malmö

Kontorsområdeschef till Malmö

Arbetsbeskrivning

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Vi söker en kontorsområdeschef till servicekontoren i Malmö Rosengård samt Lund City. I kontorsområdet är vi cirka 20 medarbetare som arbetar serviceinriktat i team där vi gemensamt tar ansvar för vårt uppdrag och gemensamma lärande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som kontorsområdeschef ansvarar du för servicekontoren i Malmö Rosengård samt Lund City och för den service som ges i det fysiska mötet på uppdrag av Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten, Skatteverket och Arbetsförmedlingen. Du har ansvar för personal och resultat samt säkerställer att verksamheten bedrivs med hög kvalitet och effektivitet. Du rapporterar till regionchef för region syd och ingår i regionens ledningsgrupp.

Som chef verkar du för en effektiv bemanningsplanering i syfte att nå våra mål och för att interna riktlinjer och rutiner inom myndigheten följs. En förutsättning för en effektiv och kvalitativ verksamhet är också att du som kontorsområdeschef säkerställer rätt kompetens och resurser på kort och lång sikt. Viktigt att genom dialog kunna skapa förutsättningar för att medarbetarna ska kunna och vilja ta ansvar för sitt uppdrag, sina mål och sin utveckling. Genom att skapa motivation och engagemang har du som kontorsområdeschef en viktig uppgift i att bidra till att skapa en utvecklande arbetsplats.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:


• Relevant akademisk examen eller motsvarande utbildning/kompetens
• Minst tre års erfarenhet av att vara chef eller av att ha en ledande roll i en operativ kundverksamhet

Vidare ska du ha följande förmågor:


• Att skapa engagemang för verksamhetens mål och arbetsuppgifter
• Att skapa en miljö där feedback är ett viktigt och uppskattat inslag
• Att bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat
• Att skapa struktur för sitt eget och andras arbete
• Att välja utifrån helheten vad som ska göras och i vilken ordning
• Att lyssna, kommunicera och lösa konflikter
• Är lugn, stabil och har kontroll över dig själv i utmanande situationer

Dessutom är det meriterande om du har:


• Erfarenhet av att leda och implementera ett större förändringsarbete
• Erfarenhet av att samverka med externa verksamheter i ditt arbete

Övrigt
Anställningen är 100 % och tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.

Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast den 3 september 2021. Vi vill att du motiverar tydligt i ditt CV hur du uppfyller kvalifikationerna. 

Vi planerar att genomföra intervjuer v.37. 

 


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Artiklar i detta ämnet

  1. Bra ledare som chef

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens Servicecenter
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 augusti 2021
  • Ansök senast: 3 september 2021

Liknande jobb


Chef juridik, nämnd och verksamhetsutveckling

Chef juridik, nämnd och verksamhetsutveckling

18 december 2024

Gruppchef till spaningssektionen

Gruppchef till spaningssektionen

18 december 2024

Gruppchef till utredningsgrupp

Gruppchef till utredningsgrupp

6 december 2024