OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi genom fysiska möten ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen.
Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Vi söker en kontorsområdeschef till servicekontoren i Kronoberg. I området finns tre kontor placerade i Ljungby, Växjö och Älmhult. I kontorsområdet är vi cirka 18 medarbetare som arbetar serviceinriktat i team där vi gemensamt tar ansvar för vårt uppdrag och gemensamma lärande.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som kontorsområdeschef ansvarar du för servicekontoren i området och för den service som ges i det fysiska mötet på uppdrag av Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten, Skatteverket och Arbetsförmedlingen. Du har ansvar för personal, budget och resultat samt säkerställer att verksamheten bedrivs med hög kvalitet och effektivitet. Du rapporterar till regionchef för region syd och ingår i regionens ledningsgrupp tillsammans med åtta kollegor.
Som chef verkar du för en effektiv bemanningsplanering i syfte att nå våra mål. En förutsättning för en effektiv och kvalitativ verksamhet är också att du som kontorsområdeschef säkerställer rätt kompetens och resurser på kort och lång sikt. Viktigt att genom dialog kunna skapa förutsättningar för att medarbetarna ska kunna och vilja ta ansvar för sitt uppdrag, sina mål och sin utveckling. Genom att skapa motivation och engagemang har du som kontorsområdeschef en viktig uppgift i att bidra till att skapa en utvecklande arbetsplats.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Relevant akademisk examen eller motsvarande utbildning/kompetens
• Minst två års erfarenhet av att vara chef eller av att ha en ledande roll i en operativ kundverksamhet
Vidare har du följande förmågor:
• Att skapa engagemang för verksamhetens mål och arbetsuppgifter
• Att skapa en miljö där feedback är ett viktigt och uppskattat inslag
• Att bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat
• Att skapa struktur för sitt eget och andras arbete
• Att välja utifrån helheten vad som ska göras och i vilken ordning
• Att lyssna, kommunicera och lösa konflikter
• Är lugn, stabil och har kontroll över dig själv i utmanande situationer
Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av att leda en verksamhet med fysiska kundmöten
• Erfarenhet av att leda och implementera ett större förändringsarbete
• Erfarenhet av att samverka med externa aktörer i ditt arbete
Övrigt
Anställningen är 100 % och tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Placeringen av tjänsten är på servicekontoren i Växjö.
Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast den 30 juni 2022. Ansök direkt från vår webbplats www.statensservicenter.se
Intervjuer kan komma att göras före ansökningstidens slut.
En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.
Artiklar i detta ämnet
- Bra ledare som chef