Kontorsområdeschef till Statens servicecenter, Västmanland

Kontorsområdeschef till Statens servicecenter, Västmanland

Arbetsbeskrivning

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från våra samverkande myndigheter som för närvarande är Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan.

Vi söker en kontorsområdeschef till servicekontoren i Västmanland. I kontorsområdet är vi ca 22 medarbetare som arbetar serviceinriktat i team där vi gemensamt tar ansvar för vårt uppdrag och gemensamma lärande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som kontorsområdeschef ansvarar du för servicekontoren i Fagersta, Köping, Sala och Västerås samt för den service som ges i det fysiska mötet på uppdrag av Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket och inom snar framtid även Arbetsförmedlingen. Du har ansvar för personal, resultat och budget och säkerställer att verksamheten bedrivs med hög kvalitet och effektivitet. Du rapporterar till regionchef för region mitt och ingår i dess ledningsgrupp.

Som chef verkar du för en effektiv bemanningsplanering i syfte att nå våra mål och för att interna riktlinjer och rutiner inom myndigheten följs. Det innebär att du säkerställer rätt kompetens och resurser på kort och lång sikt. Viktigt är även att genom dialog skapa förutsättningar för att medarbetarna ska vilja och kunna ta ansvar för sitt uppdrag, sina mål och sin utveckling. Genom att skapa motivation och engagemang har du som kontorsområdeschef en viktig uppgift i att bidra till att skapa en utvecklande arbetsplats.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:


• Relevant akademisk examen eller motsvarande utbildning/kompetens
• Minst två års erfarenhet av att vara chef i en operativ kundverksamhet
• B-körkort

Vidare ska du har följande förmågor:


• Att skapa engagemang för verksamhetens mål och arbetsuppgifter
• Att skapa en miljö där feedback är ett viktigt och uppskattat inslag
• Att bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat
• Att skapa struktur för sitt eget och andras arbete
• Att välja utifrån helheten vad som ska göras och i vilken ordning
• Att lyssna, kommunicera och lösa konflikter
• Är lugn, stabil och har kontroll över dig själv i utmanande situationer

Dessutom är det meriterande om du har:


• Erfarenhet från statlig verksamhet och förståelse för det statliga regelverket
• Erfarenhet av att leda på distans

Övrigt

Anställningen är på heltid och tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Placering vid något av servicekontoren i Västmanland, men du behöver vara beredd på att alternera mellan de fyra servicekontoren.

Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast den 29 mars 2020.

Vår preliminära plan är att genomföra intervjuer den 17 och 20 april i Sundbyberg.

Säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens Servicecenter
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2020
  • Ansök senast: 29 mars 2020

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

20 november 2024

Enhetschefer till Region väst med placering i Göteborg och Mölndal

Enhetschefer till Region väst med placering i Göteborg och Mölndal

20 november 2024