OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Motiveras du av att ge bästa service och göra det lilla extra? Vill du dessutom arbeta i en koordinerande roll? Då kommer du trivas som kontorssamordnare på Green Cargo! Behovet är omgående och urval sker löpande så du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
Green Cargo är den största järnvägsoperatören för gods i Sverige. De är en hållbar logistikpartner som tillsammans med deras kunder skapar klimatsmarta och kostnadseffektiva transporter. Nu är de redo att välkomna sin nästa kollega som kontorssamordnare. Deras verksamhet i Gävle befinner sig i en stark tillväxtfas vilket innebär att deras gruppchefer behöver avlastas med administrativa arbetsuppgifter för att ha huvudfokus på det operativa arbetet.
Konsultuppdraget beräknas pågå initialt fram till sommaren med eventuell möjlighet till förlängning.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att agera som stöd till två gruppchefer i det dagliga arbetet och även vid behov till andra chefer. Du arbetar i en föränderlig miljö där du förväntas avlasta i en mängd olika uppgifter i syfte att frigöra tid och möjliggöra att gruppcheferna kan prioritera det operativa arbetet. Du kommer exempelvis:
* Ta emot leveranser och hantera inköp av kontorsmaterial samt arbetskläder
* Ansvara för omvårdnad av allmänna utrymmen i verksamheten samt fordon, som exempelvis kan innefatta bokning av besiktning, däckbyte eller service av leasingbilar
* Planera och strukturera interna utbildningar för medarbetare samt ordna behörigheter i diverse interna system
* Arbeta med on/offboarding av medarbetare
VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare arbetslivserfarenhet inom service, administration eller liknande arbetsuppgifter
- Pratar och skriver flytande svenska då det krävs i kommunikation med kollegor och kunder
- Är van vid att arbeta med dator som främsta arbetsverktyg samt har goda kunskaper i Office-paketet
- Har B-körkort
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i rekryteringsprocessen och för att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
* Strukturerad - du är en fena på att hantera olika arbetsuppgifter samtidigt som du har en god planering och struktur i ditt arbetssätt
* Ansvarstagande - du ser ditt eget ansvar i situationer och kan hantera nya arbetsuppgifter och situationer på ett flexibelt sätt
* Självgående - du trivs med att driva dina ansvarsområden framåt på ett självständigt sätt
Green Cargo värnar om en säker och trygg arbetsplats. Som en del av rekryteringsprocessen kommer utdrag ur belastningsregistret begäras på slutkandidat innan anställning.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om hur Green Cargo presenterar sig på sin hemsida.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231