OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Referens: 002640-2014
Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.
Försäkringskassan ansvarar för en stor del av de offentliga trygghetssystemen i Sverige som ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada. Vi är cirka 13 000 medarbetare på kontor i hela landet.
Vi behöver dig som vill arbeta utifrån vår vision och verksamhetsidé - alltid med engagemang för kundens situation och god kunskap om socialförsäkringen. Vi söker dig som har integritet, vill vara delaktig och alltid göra ditt bästa. Du är en god kollega som samarbetar med andra.
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv.
Läs mer om vision och verksamhetsidé och om Försäkringskassan som arbetsgivare www.forsakringskassan.se/omfk och www.forsakringskassan.se/jobbahososs
Försäkringskassan
söker Kontorsservicegeneralist med placering i Örebro
Arbetsuppgifter och ansvar
Som Kontorsservicegeneralist kommer du att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. Med kunden i fokus tar kontorsservicegeneralisten emot, levererar, utför och sköter kontorsservicetjänster i enlighet med vårt tjänstepaket där vedertagna arbetsprocesser och rutiner ofta förutsätter snabba leveranser. Kontorsservicegeneralisten svarar för att leveranser av beslutat tjänstepaket inom Kontorsservice sker effektivt och att överenskomna servicenivåer hålls. En viktig del av arbetet innebär att bidra till ständiga förbättringar och utveckling av verksamheten, genom att använda lean som arbetsmetod.
I arbetet ingår att informera, besvara frågor, vägleda, samordna, följa upp och kvalitetsgranska utfört arbete. Kontorsservicegeneralisten kommunicerar med kunder genom dialoger och möten, med hjälp av IT-stöd och telefon.
Du kommer i huvudsak att arbeta med att ge service till våra kunder, omflyttningar, fastighetsfrågor, arbetsplatshantering, brandskydd, larm, inpassering, inköp/avrop, arkiv och administration. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasiet
• har god datavana
• har körkort klass B
• har intresse av att arbeta med teknik
• är initiativtagande, strukturerad och självgående
• är bra på att samarbeta, skapa goda relationer samt har mycket god känsla för service
Meriterande är erfarenhet av liknande arbete.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper
Övrigt
Anställningen är tillsvidare from maj och på heltid. I tjänsten förekommer tunga lyft samt resor. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Mer information
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Marcus Grimborg, tfn 010-115 31 07. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-Specialist Helen Jerrebäck, tfn 010–119 50 52. Fackliga kontaktpersoner är för ST Ingrid Slätt tfn 010-119 68 81, SACO Rita Lundström tfn 010-111 43 72 och för SEKO Ann-Charlotte Pagden 010- 113 70 65.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 5 februari 2014. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet. Ange diarienummer 002640-2014. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.