OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv. Vi är en av Sveriges största myndigheter och finns över hela landet vilket innebär att det finns goda möjligheter till utveckling och rörlighet. Att arbeta med ständiga förbättringar är en viktig del för att nå vårt mål att öka allmänhetens förtroende. De flesta av våra medarbetare arbetar i team där alla får ta ett stort ansvar för det gemensamma arbetet. Vi tycker att det är viktigt med en hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi arbetar också aktivt för att vara en inkluderande arbetsplats där alla får lika möjligheter.
Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss
Försäkringskassan
söker Kontorsservicegeneralist med placering i Borås
Arbetsuppgifter och ansvar
Som Kontorsservicegeneralist kommer du att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. Dina kunder, Försäkringskassans medarbetare och chefer, är i fokus. Du kommer i huvudsak att arbeta med att ge stöd och service till dina kunder, arbetsplatshantering och administration, omflyttningar, fastighetsfrågor, behörigheter, IT, brandskydd och inköp/avrop.
Kontorsservicegeneralisten verkar för att verksamheten präglas av kostnadseffektivitet samt att inköp av varor och tjänster sker på befintliga avtal enligt fastställda rutiner. Du kommunicerar med dina kunder genom dialog och möten, med hjälp av IT-stöd och telefon. En viktig del av arbetet innebär att bidra till ständiga förbättringar och utveckling av uppdraget.
Resor i tjänsten samt tunga lyft förekommer.
Vi söker dig som
•
har slutbetyg från gymnasiet eller väl dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
•
är initiativtagande, strukturerad och självgående
•
gillar ordning och reda och är bra på att planera
• har god samarbetsförmåga, har en mycket god känsla för service samt är bra på att skapa goda relationer
•
har siffersinne
•
god datavana
•
har god teknisk kompetens
Det är meriterande om du har
• arbetat i ett serviceyrke där du har mött kunder både i det personliga mötet och via telefon
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Anställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Om du har frågor, kontakta
Rekryterande chef (för frågor om tjänsten): Cecilia Delborn 010-119 27 06. HR-specialist (för frågor om rekryteringsprocessen): Henrik Eyton, tfn 010-119 51 95. Fackförbundet ST: Elisabeth Lindberg tfn 010-119 58 52. Saco-s: Rita Lundström tfn 010-111 43 72 Seko: Ann-Charlotte Pagden tfn 010-117 72 53.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 11 september 2016. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet. Ange diarienummer 049868-2016. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.