OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss
Försäkringskassan söker en kontorsservicegeneralist till avdelningen för verksamhetsstöd i Örebro.
Avdelningen för verksamhetsstöd (VS) är Försäkringskassans försäkringsstöd, utvecklingsstöd och administrativa stöd. VS är en självklar partner för verksamheten för att tillsammans nå Försäkringskassans vision. Verksamhetsstöd levererar främst tjänster och stöd till Försäkringskassan men har även Statens servicecenter och Pensionsmyndigheten som kunder. Avdelningen har ca 640 medarbetare på 59 orter över hela landet.
Arbetsuppgifter och ansvar
Som Kontorsservicegeneralist kommer du att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. I huvudsak innebär arbetet att informera, vägleda, samordna och ansvara för den löpande driften och helheten på kontoret. Du kommer att arbeta med att ge stöd och service till dina kunder via möte, IT-stöd och telefon. I arbetet ingår ansvar för fastighetsfrågor som innebär att förvalta hyrda lokaler och arbeta med kontorsmiljön d.v.s. kontorsmaterial, klimatfrågor, arbetsmiljö, möblering, lokalvård och tillgänglighet. Vidare innebär arbetet administration kring behörighetskort och säkerhetsfrågor.
Vi har ett tjänstepaket där vedertagna arbetsprocesser och rutiner ofta förutsätter snabba leveranser. En viktig del av arbetet innebär att bidra till ständiga förbättringar och utveckling av verksamheten.
För att vara framgångsrik i rollen som kontorsservicegeneralist ska du kunna se helheten, ringa in behov och kunna ta fram den lösning som är bäst för kunden.
Resor i tjänsten och tunga lyft förekommer.
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan bedömas likvärdiga
• har ett systematiskt och situationsanpassat arbetssätt och förmåga att se helheten
• har god datorvana
• har körkort klass B
• har intresse och erfarenhet av att arbeta med teknik, lås och larm
• är initiativtagande, strukturerad och självgående
• är bra på att samarbeta, skapa goda relationer samt har mycket god känsla för service
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av liknade arbete
• arbetat i ett serviceyrke där du har mött kunder i det personliga mötet
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Anställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Mats Almgren tfn 010-119 25 97. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Victoria Waltenberg tfn 010-116 11 55. Fackliga kontaktpersoner är Fackförbundet ST, Daniel Källström tfn 010-119 61 29, Saco-S, Eva Bernegard tfn 010-116 66 37 eller Seko, e-post: fseko@forsakringskassan.se.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 12 mars 2017. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.