OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.
Försäkringskassan ansvarar för en stor del av de offentliga trygghetssystemen i Sverige som ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada. Vi är cirka 13 000 medarbetare på kontor i hela landet.
Vi behöver dig som vill arbeta utifrån vår vision och verksamhetsidé - alltid med engagemang för kundens situation och god kunskap om socialförsäkringen. Vi söker dig som har integritet, vill vara delaktig och alltid göra ditt bästa. Du är en god kollega som samarbetar med andra.
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv.
Läs mer om vision och verksamhetsidé och om Försäkringskassan som arbetsgivare www.forsakringskassan.se/omfk och www.forsakringskassan.se/jobbahososs
Försäkringskassan söker Kontorsservicegeneralist, Placering Norrköping
Arbetsuppgifter och ansvar
Som Kontorsservicegeneralist kommer du att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. Med dina kunder i fokus, Försäkringskassans medarbetare och chefer, tar du emot, levererar, utför och sköter kontorsservicetjänster i enlighet med vårt tjänstepaket där vedertagna arbetsprocesser och rutiner ofta förutsätter snabba leveranser. I tjänsten ingår ansvar för kontorsservice leveranser och helheten avseende den löpande driften på kontoret. I arbetet ingår att informera, besvara frågor, vägleda, samordna, följa upp och kvalitetsgranska utfört arbete samt se till att arbetsplatsen präglas av ordning och reda. Kontorsservicegeneralisten verkar för att verksamheten präglas av kostnadseffektivitet samt att inköp av varor och tjänster sker på befintliga avtal enligt fastställda rutiner. Du kommunicerar med dina genom kunder dialog och möten, med hjälp av IT-stöd och telefon. En viktig del av arbetet innebär att bidra till ständiga förbättringar och utveckling av verksamheten genom att använda lean som arbetsmetod. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål. Du kommer i huvudsak att arbeta med att ge stöd och service till dina kunder, omflyttningar, fastighetsfrågor, arbetsplatshantering, brandskydd, inköp/avrop och administration.
Resor i tjänsten samt tunga lyft förekommer.
Vi söker dig som:
• har slutbetyg från gymnasiet
• har god datavana
• har god teknisk kompetens
• har körkort klass B
• har god samarbetsförmåga, har en mycket god känsla för service samt är bra på att skapa goda relationer
• är strukturerad, självgående och initiativrik
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av liknande arbete samt kunskap inom AV-teknik, brandskydd, larm och inpasseringssystem.
• arbetat i ett serviceyrke där du har mött kunder både i det personliga mötet och via telefon
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Anställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Om du har frågor, kontakta
Rekryterande chef (för frågor om tjänsten): Raymond Gärdehall tfn 010-119 51 70. HR-specialist (för frågor om rekryteringsprocessen): Klara Skoog, tfn 010-119 57 41. Fackförbundet ST: Majbritt Karlsson tfn 010-115 80 09 Saco-s: Rita Lundström tfn 010-111 43 72 Seko: Tobias Schelin tfn 010-114 49 18.
Ansökan
Välkommen med din ansökan märkt med diarienummer 014435-2015 senast den 8 april 2015. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.