Kontorsservicegeneralist inom IT i Sundbyberg

Kontorsservicegeneralist inom IT i Sundbyberg

Arbetsbeskrivning

Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Arbetsuppgifter och ansvar

Som Kontorsservicegeneralist inom IT kommer du att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. I huvudsak innebär arbetet att ge service och stödja verksamheten genom att erbjuda IT-tjänster till användarna. Det innebär bland annat utbyten av hårdvara, ominstallationer, enklare felsökning på mjukvara och installation av specifika mjukvaruprogram. I arbetet hanterar du incidenter, registervård, beställningar, felsöker och finner lösningar. Vi har ett tjänstepaket där vedertagna arbetsprocesser och rutiner ofta förutsätter snabba leveranser. En viktig del av arbetet innebär att bidra till ständiga förbättringar och utveckling av verksamheten.

Som Kontorsservicegeneralist hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. För att vara framgångsrik i rollen ska du även kunna se helheten, ringa in behov och kunna ta fram den bästa lösning.

Resor i tjänsten och tunga lyft förekommer. Placering på kontoret i Sundbyberg och arbetet utförs på flera kontor i Stockholm.

Vi söker dig som:


• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan bedömas likvärdiga
• har god samarbetsförmåga, har en mycket god känsla för service och är bra på att skapa goda relationer
• har ett systematiskt och situationsanpassat arbetssätt och förmåga att se helheten
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har mycket god teknisk förståelse
• har övergripande förståelse för de IT miljöer som finns inom Försäkringskassan
• har B-körkort

Det är meriterande om du har:


• har arbetat i ett serviceyrke där du har mött kunder både i det personliga mötet och via telefon
• har övergripande förståelse för IT-miljöer från större företag eller myndighet
• har erfarenhet från att jobba med on-site-support i de vanligaste förekommande IT-miljöerna

 

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.


Övrigt

En tjänst, vikariat 12 månader, med chans till förlängning, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Resor ingår i tjänsten. Svenskt medborgarskap krävs eftersom då säkerhetsprövning kommer att genomföras enligt säkerhetsskyddslagen.

Kontakt

Chef: Fredrik Eriksson 010 – 112 61 47 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Helena Bjärnlind 010 – 112 40 83 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Carolina Mancho 010 116 28 80, Saco-S: Cecilia Silverson 010 115 26 18 och Seko: Fredrik Bruhn 010-111 86 29.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 2 januari 2022. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2021
  • Ansök senast: 2 januari 2022

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

2nd line supporttekniker

25 november 2024