OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.
Kontorsservice ansvarar för att ge service till organisationen genom att se till att det finns funktionella arbetsplatser för att handläggarna ska kunna utföra sina arbetsuppgifter på ett så smidigt sätt som möjligt. Vi sköter om det mesta inom husets fyra väggar så som IT-support, posten, paket, kaffeautomater, kontorsmaterial och renoveringar. Vi finns på flera orter i landet och i Sundbyberg kommer du att bli en del av ett team på 5 drivna medarbetare.
IT-support, service och teamarbete
Som Kontorsservicegeneralist inom IT kommer du att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. I huvudsak innebär arbetet att ge service och stödja verksamheten genom att erbjuda IT-tjänster till användarna. Det innebär bland annat utbyten av hårdvara, ominstallationer, enklare felsökning på mjukvara och installation av specifika mjukvaruprogram. I arbetet hanterar du incidenter, registervård, beställningar, felsöker och finner lösningar. Vi har ett tjänstepaket där vedertagna arbetsprocesser och rutiner ofta förutsätter snabba leveranser. En viktig del av arbetet innebär att bidra till ständiga förbättringar och utveckling av verksamheten.
Som Kontorsservicegeneralist hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. För att vara framgångsrik i rollen ska du även kunna se helheten, ringa in behov och kunna ta fram den bästa lösning.
Resor i tjänsten och tunga lyft förekommer. Placering på kontoret i Sundbyberg och arbetet utförs på flera kontor i Stockholm.
Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.
Vi söker dig som:
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan bedömas likvärdiga
• har god samarbetsförmåga, är serviceorienterad och är bra på att skapa goda relationer
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt samt förmåga att se helheten
• förstår snabbt problem och uppgifter samt löser dessa på ett relevant sätt
• har god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt
• har god datorvana och kunskaper i Officepaketet
• har körkort för personbil
Det är meriterande om du har:
• har arbetat i ett serviceyrke där du har mött kunder både i det personliga mötet och via telefon
• har övergripande förståelse för IT-miljöer från större företag eller myndighet
• har erfarenhet från att jobba med on-site-support i de vanligaste förekommande IT-miljöerna
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Ett vikariat på 12 månader, med chans till förlängning, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan kan komma att göra viss ekonomisk personkontroll innan anställning och en anställning hos oss kan även innebära placering i säkerhetsklass. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet.
Kontakt
Chef: Fredrik Eriksson 010 – 112 61 47 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Linda Johansson, 010-116 28 66 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Carolina Mancho 010 116 28 80, Saco-S: Helen Dahlberg, 010-111 32 45 och Seko: Johanna Grundström, 010-115 30 44.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 14 augusti 2022. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.
Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.