OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som Kontorsservicegeneralist kommer du att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. I huvudsak innebär arbetet att informera, vägleda, samordna och ansvara för den löpande driften och helheten på kontoret. Du kommer att arbeta med att ge stöd och service via möten, IT-stöd och telefon. Du kommer att arbeta med fastighetsfrågor och med kontorsmiljön dvs. kontorsmaterial, klimatfrågor, arbetsmiljö, möblering, lokalvård och tillgänglighet. Du ansvarar för administrationen kring behörighetskort och arbetar med inköp, avrop, fakturahantering och säkerhetsfrågor. Vi har ett tjänstepaket där vedertagna arbetsprocesser och rutiner ofta förutsätter snabba leveranser. En viktig del av arbetet innebär att bidra till ständiga förbättringar och utveckling av verksamheten.
Som Kontorsservicegeneralist hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande.
Resor i tjänsten och tunga lyft förekommer. Placering på kontoret i Telefonplan.
Vi söker dig som:
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan bedömas likvärdiga
• har god samarbetsförmåga, en mycket god känsla för service och är bra på att skapa goda relationer
• har ett systematiskt och situations anpassat arbetssätt och förmåga att se helheten
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har god datorvana och har god kunskap i officepaketet
• är praktiskt lagd och har god teknisk förståelse
• har en god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt
• har B-körkort
Det är meriterande om du:
• har arbetat i ett serviceyrke
• har erfarenhet av It-support
• har erfarenhet av arbete i projekt/ projektledning
• har god vana att arbeta med flera bollar i luften
• har god erfarenhet av arbete i en föränderlig organisation
• Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
En tillsvidareanställning, heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. Svenskt medborgarskap krävs eftersom då säkerhetsprövning kommer att genomföras enligt säkerhetsskyddslagen.
Kontakt
Chef: Jeanette Svennerstål, 010-116 28 40 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Rebecca Svanedal, 010-111 37 53 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Annika Borg, 010-116 34 74, Saco-S: Cecilia Silverson, 010-115 26 18 och Seko: Fredrik Bruhn, 010-111 86 29.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 7 november. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.
Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.