OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 230 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som Kontorsservicegeneralist kommer du att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. I huvudsak innebär arbetet att informera, vägleda, samordna och ansvara för den löpande driften och helheten på kontoret. Du kommer att arbeta med att ge stöd och service via möten, IT-stöd och telefon. Du kommer att arbeta med fastighetsfrågor och med kontorsmiljön dvs. kontorsmaterial, klimatfrågor, arbetsmiljö, möblering, lokalvård och tillgänglighet. Du ansvarar för administrationen kring behörighetskort och arbetar med inköp, avrop, fakturahantering och säkerhetsfrågor. Vi har ett tjänstepaket där vedertagna arbetsprocesser och rutiner ofta förutsätter snabba leveranser. En viktig del av arbetet innebär att bidra till ständiga förbättringar och utveckling av verksamheten.
Som Kontorsservicegeneralist hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande.
Resor i tjänsten och tunga lyft förekommer. Placering på kontoret i Linköping
Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.
Vi söker dig som:
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan bedömas likvärdiga
• har god samarbetsförmåga, en mycket god känsla för service och är bra på att skapa goda relationer
• har svensk medborgarskap
• har ett systematiskt och situations anpassat arbetssätt och förmåga att se helheten
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har god datorvana och har god kunskap i Officepaketet
• är praktiskt lagd och har god teknisk förståelse
• har en god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt
• har B-körkort.
Det är meriterande om du:
• har erfarenhet av IT-support
• har arbetat i ett serviceyrke
• har god vana att arbeta med flera bollar i luften.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Resor ingår i tjänsten. Svenskt medborgarskap och körkort B krävs. Provanställning kan bli aktuellt.
Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs
Kontakt
Chef: Khalid Ayoubi, 010-117 32 76 (för frågor om tjänsten).
HR-specialist: Mikael Dewrang, 010-113 10 44 (för frågor om rekryteringsprocessen).
Fackförbundet ST: Emil Kyndel 010 111 50 38.
Saco-S: Helen Dahlberg, 010-111 32 45.
Seko: Johanna Grundström, 010-115 830 44.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 15 januari 2023. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.
Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.