Kontorsservicegeneralist med IT-inriktning till verksamhetsstöd i Kalmar

Arbetsbeskrivning

Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss

Avdelningen för verksamhetsstöd (VS) är Försäkringskassans försäkringsstöd, utvecklingsstöd och administrativa stöd. VS är en självklar partner för verksamheten för att tillsammans nå Försäkringskassans vision.

Verksamhetsstöd levererar främst tjänster och stöd till Försäkringskassan men har även Statens servicecenter, Pensionsmyndigheten och Migrationsverket som kunder. Avdelningen har ca 640 medarbetare på 59 orter över hela landet och har en budget på 1,2 miljarder kronor.

Arbetsuppgifter och ansvar
Som Kontorsservicegeneralist med inriktning IT kommer du att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. I huvudsak innebär arbetet att ge service till våra kunder och stödja verksamheten genom att se till att kundorienterade IT-tjänster som innefattar telefoni, datorer och konferensutrustning fungerar för användarna. Det innebär bland annat utbyten av hårdvara, ominstallationer, enklare felsökning på mjukvara och installation av specifika mjukvaruprogram. I arbetet hanterar du incidenter, registervård, beställningar, felsöker och finner lösningar med kundfokus.

Vi har ett tjänstepaket där vedertagna arbetsprocesser och rutiner ofta förutsätter snabba leveranser. En viktig del av arbetet innebär att bidra till ständiga förbättringar och utveckling av verksamheten.

För att vara framgångsrik i rollen som kontorsservicegeneralist ska du kunna se helheten, ringa in behov och kunna ta fram den lösning som är bäst för kunden.

Resor är ofta förekommande i tjänsten och tunga lyft förekommer.

Vi söker dig som


• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan bedömas likvärdiga
• har mycket god samarbetsförmåga, har en mycket god känsla för service och är bra på att skapa goda relationer
• har ett systematiskt och situationsanpassat arbetssätt och förmåga att se helheten
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har mycket god teknisk förståelse och lätt att ta till dig nya kunskaper
• har B-körkort och kör bil regelbundet

Det är meriterande om du


• har arbetat i ett serviceyrke där du har mött kunder både i det personliga mötet och via telefon
• har erfarenhet från att jobba med on-site-support i de vanligaste förekommande IT-miljöerna

Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
Tjänsten är tidsbegränsad till 2018-08-31 med tillträde enligt överenskommelse. Resor ingår i tjänsten. I denna rekrytering kommer arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet.

Kontaktpersoner
Tf chef: Raymond Gärdehall, tel. 010-119 51 70 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Henrik Eyton, tel. 010-119 51 95 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Ulf Eklund, tel. 010-114 55 09 & Majbritt Karlsson tel. 010-115 80 09.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 19 mars 2017 märkt med diarienummer 015709-2017. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 24 februari 2017

Liknande jobb


Vaktmästare till Internservice

Vaktmästare till Internservice

3 oktober 2024

Kundvärd till Coor i Linköping

Kundvärd till Coor i Linköping

2 oktober 2024

30 september 2024