OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.
Försäkringskassan ansvarar för en stor del av de offentliga trygghetssystemen i Sverige som ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada. Vi är cirka 13 000 medarbetare på kontor i hela landet.
Vi behöver dig som vill arbeta utifrån vår vision och verksamhetsidé - alltid med engagemang för kundens situation och god kunskap om socialförsäkringen. Vi söker dig som har integritet, vill vara delaktig och alltid göra ditt bästa. Du är en god kollega som samarbetar med andra.
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv.
Läs mer om vision och verksamhetsidé och om Försäkringskassan som arbetsgivare www.forsakringskassan.se/omfk och www.forsakringskassan.se/jobbahososs
Försäkringskassan söker
Kontorsservicegeneralist, Placering Pensionsmyndigheten i Stockholm
Arbetsuppgifter och ansvar Kontorsservicegeneralisten svarar för att leveranser av beslutat tjänstepaket inom tjänsteområde Intern service sker effektivt och att överenskomna servicenivåer hålls.
Som Kontorsservicegeneralist kommer du att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. Med Pensionsmyndighetens medarbetare och chefer i fokus tar kontorsservicegeneralisten emot, levererar, utför och sköter internservicetjänster i enlighet med vårt tjänstepaket där vedertagna arbetsprocesser och rutiner ofta förutsätter snabba leveranser. Kontorsservicegeneralisten verkar för att verksamheten präglas av kostnadseffektivitet samt att inköp av varor och tjänster sker på befintliga avtal enligt fastställda rutiner. En viktig del av arbetet innebär att bidra till ständiga förbättringar och utveckling av verksamheten, genom att använda lean som arbetsmetod.
I arbetet ingår att vid behov byta av i växel och reception, omflyttningar, fastighetsfrågor, arbetsplatshantering, brandskydd, inköp/avrop och administration. Du kommer även att informera, besvara frågor, vägleda, samordna, följa upp och kvalitetsgranska utfört arbete samt se till att arbetsplatsen präglas av ordning och reda. I tjänsten ingår ansvar för internservice leveranser och helheten avseende den löpande driften på kontoret. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Du kommer att arbeta i team med dina kollegor på plats.
Resor inom Stockholmsområdet samt tunga lyft förekommer.
Vi söker dig som:
• har slutbetyg från gymnasiet eller motsvarande
• har erfarenhet av växel och reception
• har körkort klass B
• har god samarbetsförmåga, har en mycket god känsla för service samt är bra på att skapa goda relationer
• är strukturerad, självgående och initiativrik
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av liknande arbete
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt Anställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Om du har frågor, kontakta Rekryterande chef (för frågor om tjänsten): Cecilia Silverson tfn 010-115 26 18.
HR-specialist (för frågor om rekryteringsprocessen): Sofia Gustafsson, tfn 010-116 15 88.
Fackförbundet ST: Anna Celinski, tfn 010-114 03 32, SACO: Rita Lundström, tfn 010-111 43 72, Seko: Johanna Grundström tfn 010-115 30 11.
Vi avstår från erbjudanden om annonserings– och rekryteringshjälp.
Ansökan Välkommen med din ansökan märkt med diarienummer 028015-2015 senast den 18 juni 2015. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.