OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss
Avdelningen för verksamhetsstöd (VS) är Försäkringskassans försäkringsstöd, utvecklingsstöd och administrativa stöd. VS är en självklar partner för verksamheten för att tillsammans nå Försäkringskassans vision.
Verksamhetsstöd levererar främst tjänster och stöd till Försäkringskassan men har även Statens servicecenter, Pensionsmyndigheten och Migrationsverket som kunder. Avdelningen har ca 640 medarbetare på 59 orter över hela landet och har en budget på 1,2 miljarder kronor.
Arbetsuppgifter och ansvar
Som Kontorsservicegeneralist kommer du att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. I huvudsak innebär arbetet att informera, vägleda, samordna och ansvara för den löpande driften och helheten på kontoret. Du kommer att arbeta med att ge stöd och service till dina kunder via möten, IT-stöd och telefon. I arbetet ansvarar du för fastighetsfrågor som innebär att förvalta hyrda lokaler och arbeta med kontorsmiljön dvs kontorsmaterial, klimatfrågor, arbetsmiljö, möblering, lokalvård och tillgänglighet. Du ansvarar för administrationen kring behörighetskort och arbetar med inköp, avrop, fakturahantering och säkerhetsfrågor.
Vi har ett tjänstepaket där vedertagna arbetsprocesser och rutiner ofta förutsätter snabba leveranser. En viktig del av arbetet innebär att bidra till ständiga förbättringar och utveckling av verksamheten.
För att vara framgångsrik i rollen som kontorsservicegeneralist ska du kunna se helheten, ringa in behov och kunna ta fram den lösning som är bäst för kunden.
Resor i tjänsten och tunga lyft förekommer.
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan bedömas likvärdiga
• har god samarbetsförmåga, har en mycket god känsla för service och är bra på att skapa goda relationer
• har ett systematiskt och situationsanpassat arbetssätt och förmåga att se helheten
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har god datorvana
• har god teknisk förståelse
• har B-körkort
Det är meriterande om du har
• har arbetat i ett serviceyrke där du har mött kunder både i det personliga mötet och via telefon
• har erfarenhet från att jobba med on-site-support i de vanligaste förekommande IT-miljöerna
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten.
Om du har frågor, kontakta
Rekryterande chef: Mats Sköld, 070 815 94 86. Fackförbundet ST: Elisabeth Töre, 072 583 97 79. Saco-S: Eva Bernegard, 010-116 66 37. Seko: fseko@forsakringskassan.se
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 26 mars 2017 märkt med diarienummer 018731-2017. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.