OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss
Vi söker kontorsservicegeneralist till avdelningen för verksamhetsstöd i Eskilstuna
Avdelningen för verksamhetsstöd (VS) är Försäkringskassans försäkringsstöd, utvecklingsstöd och administrativa stöd. VS är en självklar partner för verksamheten för att tillsammans nå Försäkringskassans vision.
Verksamhetsstöd levererar främst tjänster och stöd till Försäkringskassan men har även Statens servicecenter, Pensionsmyndigheten och Migrationsverket som kunder. Avdelningen har ca 640 medarbetare på 59 orter över hela landet och har en budget på 1,2 miljarder kronor.
Arbetsuppgifter och ansvar
Som Kontorsservicegeneralist kommer du att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. I huvudsak innebär arbetet att informera, vägleda, samordna och ansvara för den löpande driften och helheten på kontoret. Du ansvarar för administrationen kring behörighetskort och arbetar med inköp, avrop, fakturahantering och säkerhetsfrågor. Du kommer att arbeta med att ge stöd och service till dina kunder via möten, IT-stöd och telefon. I arbetet ansvarar du för fastighetsfrågor som innebär att förvalta hyrda lokaler och arbeta med kontorsmiljön dvs kontorsmaterial, klimatfrågor, arbetsmiljö, möblering, lokalvård och tillgänglighet.
Vi har ett tjänstepaket där vedertagna arbetsprocesser och rutiner ofta förutsätter snabba leveranser. En viktig del av arbetet innebär att bidra till ständiga förbättringar och utveckling av verksamheten.
För att vara framgångsrik i rollen som kontorsservicegeneralist ska du kunna se helheten, ringa in behov och kunna ta fram den lösning som är bäst för kunden.
Resor i tjänsten och tunga lyft förekommer, hen kommer att vara stationerad i Eskilstuna och ingå i Team Sörmland/Södra Stockholm
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan bedömas likvärdiga
• har god samarbetsförmåga, har en mycket god känsla för service och är bra på att skapa goda relationer
• har ett systematiskt och situationsanpassat arbetssätt och förmåga att se helheten
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har god datorvana
• har god teknisk förståelse
• har B-körkort
Det är meriterande om du har
•
arbetat i ett serviceyrke där du har mött kunder i det personliga mötet
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
1 tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten
Om du har frågor, kontakta
Chef: Annelie Norrby, tel. 010-116 3382 (för frågor om tjänsten): HR-specialist Katrin Synnott tel. 010-116 2823 (för frågor om rekryteringsprocessen): Fackförbundet ST: Anna Celinski, anna.celinski@forsakringskassan.se Saco-S: Gunnel Andersson 010-114 5439 Seko: fseko@forsakringskassan.se
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 17 mars 2017. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.