Kontorsservicegeneralist till Sundbyberg

Kontorsservicegeneralist till Sundbyberg

Arbetsbeskrivning

Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 230 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.Ansvar och arbetsuppgifter
Som Kontorsservicegeneralist kommer du att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. I huvudsak innebär arbetet att informera, vägleda, samordna och ansvara för den löpande driften och helheten på kontoret. Du kommer att arbeta med att ge stöd och service via möten, IT-stöd och telefon. Du kommer att arbeta med fastighetsfrågor och med kontorsmiljön dvs. kontorsmaterial, klimatfrågor, arbetsmiljö, möblering, lokalvård och tillgänglighet. Du ansvarar för administrationen kring behörighetskort och arbetar med inköp, avrop, fakturahantering och säkerhetsfrågor. Vi har ett tjänstepaket där vedertagna arbetsprocesser och rutiner ofta förutsätter snabba leveranser. En viktig del av arbetet innebär att bidra till ständiga förbättringar och utveckling av verksamheten. Som Kontorsservicegeneralist hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Placering på kontoret i Sundbyberg och resor i tjänsten och tunga lyft förekommer.

Vi söker dig som:


• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan bedömas likvärdiga
• har god samarbetsförmåga, en mycket god känsla för service och är bra på att skapa goda relationer
• har ett systematiskt och situations anpassat arbetssätt och förmåga att se helheten
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har god datorvana och har god kunskap i Officepaketet
• är praktiskt lagd och har god teknisk förståelse
• har en god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt
• har B-körkort

Det är meriterande om du:


• har arbetat i ett serviceyrke
• har erfarenhet av arbete i projekt/ projektledning
• har god vana att arbeta med flera bollar i luften
• har god erfarenhet av arbete i en föränderlig organisation

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
Tillsvidareanställning, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan kan komma att göra viss ekonomisk personkontroll innan anställning. Den aktuella tjänsten kräver svenskt medborgarskap. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. 

Kontakt
Chef: Fredrik Eriksson 010 –112 61 47 (för frågor om tjänsten). HR-specialist; Peter Olgeson, 010-112 68 75 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Carolina Mancho 010 116 28 80, SACO-S: Helen Dahlberg, 010-111 32 45 och Seko: Fredrik Bruhn, 010-111 26 89.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 3:e februari 2023. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 januari 2023
  • Ansök senast: 3 februari 2023

Liknande jobb


Vaktmästare till Internservice

Vaktmästare till Internservice

3 oktober 2024

Kundvärd till Coor i Linköping

Kundvärd till Coor i Linköping

2 oktober 2024

30 september 2024