Kontorsservicegeneralist till Verksamhetsstöd i Eskilstuna

Kontorsservicegeneralist till Verksamhetsstöd i Eskilstuna

Arbetsbeskrivning

Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som Kontorsservicegeneralist kommer du att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. I huvudsak innebär arbetet att informera, vägleda, samordna och ansvara för den löpande driften och helheten på kontoret. Du kommer att arbeta med att ge stöd och service via möten, IT-stöd och telefon. I arbetet ansvarar du för fastighetsfrågor som innebär att förvalta hyrda lokaler och arbeta med kontorsmiljön dvs. kontorsmaterial, klimatfrågor, arbetsmiljö, möblering, lokalvård och tillgänglighet. Du ansvarar för administrationen kring behörighetskort och arbetar med inköp, avrop, fakturahantering och säkerhetsfrågor. Vi har ett tjänstepaket där vedertagna arbetsprocesser och rutiner ofta förutsätter snabba leveranser. En viktig del av arbetet innebär att bidra till ständiga förbättringar och utveckling av verksamheten.

Som Kontorsservicegeneralist hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Tjänsten är säkerhetsskyddsklassad, varför en säkerhetsprövning görs innan anställning. Fysisk placeringsort är i Eskilstuna men resor i tjänsten förekommer. Det ingår också tunga lyft i arbetsuppgifterna.

Vi söker dig som 


• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan bedömas likvärdiga
• har god samarbetsförmåga, är serviceorienterad och är bra på att skapa goda relationer
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt samt förmåga att se helheten
• förstår snabbt problem och uppgifter samt löser dessa på ett relevant sätt
• har god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt
• har god datorvana och kunskaper i Officepaketet
• har körkort för personbil

Det är meriterande om du


• har arbetat i ett serviceyrke där du mött kunder i det personliga mötet
• har erfarenhet av fastighetstekniska system

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Övrigt

1-tjänst, tillsvidare heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet.

Kontaktpersoner

Chef: Per Pettersson, 010-112 06 86 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Peter Olgeson, 010-112 68 75 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Mattias Hemgren, 010-111 2304 Saco-S: Cecilia Silverson, 010-115 26 18

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 23:e februari. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2022
  • Ansök senast: 23 februari 2022

Liknande jobb


Vaktmästare till Internservice

Vaktmästare till Internservice

3 oktober 2024

Kundvärd till Coor i Linköping

Kundvärd till Coor i Linköping

2 oktober 2024

30 september 2024