OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 230 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.
Administration, service och support
Som Kontorsservicegeneralist kommer du att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. I huvudsak innebär arbetet att informera, vägleda, samordna och ansvara för den löpande driften och helheten på kontoret. Du kommer att arbeta med att ge stöd och service via möten, IT-stöd och telefon. I arbetet ansvarar du för fastighetsfrågor som innebär att förvalta hyrda lokaler och arbeta med kontorsmiljön dvs. kontorsmaterial, klimatfrågor, arbetsmiljö, möblering, lokalvård och tillgänglighet. Du ansvarar för administrationen kring behörighetskort och arbetar med inköp, avrop, fakturahantering och säkerhetsfrågor. Vi har ett tjänstepaket där vedertagna arbetsprocesser och rutiner ofta förutsätter snabba leveranser. En viktig del av arbetet innebär att bidra till ständiga förbättringar och utveckling av verksamheten.
Som Kontorsservicegeneralist hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Resor i tjänsten och tunga lyft förekommer.
Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har god samarbetsförmåga, är serviceorienterad och är bra på att skapa goda relationer
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt samt förmåga att se helheten
• förstår snabbt problem och uppgifter samt löser dessa på ett relevant sätt
• har god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt
• har god datorvana och kunskaper i Officepaketet
• har svenskt medborgarskap
• har körkort för personbil.
Det är meriterande om du
• har arbetat i ett serviceyrke där du mött kunder i det personliga mötet
• har erfarenhet av IT-support
• har mycket god teknisk förståelse.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde 2 maj 2023 eller enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan kan komma att göra viss ekonomisk personkontroll innan anställning. För den här tjänsten krävs svenskt medborgarskap. Intervjuer planeras att hållas fysiskt under v. 12.
Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs
Kontaktpersoner
Chef: Marcus Grimborg, 010-115 31 07 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Lisa Lindqvist, 010-111 94 16 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Mattias Hemgren, 010-111 23 04. Saco-S: Helen Dahlberg, 010-111 32 45. Seko: Johanna Grundström, 010-115 30 44.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 12 mars 2023. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.
Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.