OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som Kontorsservicegeneralist kommer du att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter då du ska tillgodose behovet av kontorsservicetjänster hos Försäkringskassan och vissa andra myndigheter. Du inventerar behov och tillhandahåller stöd samt handlägger ärenden i enlighet med vedertagna rutiner och regelverk inom bla lokalförvaltning, fysisk säkerhet, lokalvård, kontorsmaterial, post och gods, IT med mera. Vissa arbetsuppgifter kräver fördjupning inom olika områden.
Du har kontakt med leverantörer, hanterar offerter, gör beställningar samt kontrollerar leveranser och fakturor mot avtal och andra styrdokument. Du gör även mätningar och kontroller, sammanställer och presenterar resultat i olika sammanhang. Att informera och förklara är en viktig del av arbetet.
Du planerar och tar ansvar för den dagliga verksamheten både tillsammans med kollegorna i teamet och genom självständiga beslut. Du jobbar proaktivt med kontinuerliga förbättringsåtgärder inom området och du är delaktig i verksamhetsutvecklande arbete. För att vara framgångsrik i rollen ska du även kunna se helheten, ringa in behov och kunna ta fram den bästa lösningen.
Som Kontorsservicegeneralist hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Resor i tjänsten och tunga lyft förekommer.
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan bedömas likvärdiga
• har god samarbetsförmåga, är serviceorienterad och är bra på att skapa goda relationer
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt samt förmåga att se helheten
• förstår snabbt problem och uppgifter samt löser dessa på ett relevant sätt
• har god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt
• har god datorvana och kunskaper i Officepaketet
• har körkort för personbil
Det är meriterande om du
• har arbetat i ett serviceyrke där du mött kunder i det personliga mötet
• har god teknisk förståelse
• är stabil och kan behålla energin även i belastade situationer
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
2 tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Då denna tjänst är säkerhetsklassad kommer vi genomföra en säkerhetsprövning. Svenskt medborgarskap är ett villkor och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen.
Kontaktpersoner
Chef: Cecilia Delborn, tel 010-119 54 06 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Catrin Idre, tel 010-116 33 71 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Elisabeth Lindberg, tel 010-119 58 52, Saco-S: Cecilia Silverson, tel 010-115 26 18. Seko: Johanna Grundström, tel 010-115 30 44.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 22 april 2022. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.
Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.