OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.
Administration, service och support
Som Kontorsservicegeneralist kommer du att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. I huvudsak innebär arbetet att informera, vägleda, samordna och ansvara för den löpande driften och helheten på kontoret. Du kommer att arbeta med att ge stöd och service via möten, IT-stöd och telefon. I arbetet ansvarar du för fastighetsfrågor som innebär att förvalta hyrda lokaler och arbeta med kontorsmiljön dvs. kontorsmaterial, klimatfrågor, arbetsmiljö, möblering, lokalvård och tillgänglighet. Du ansvarar för administrationen kring behörighetskort och arbetar med inköp, avrop, fakturahantering och säkerhetsfrågor. Vi har ett tjänstepaket där vedertagna arbetsprocesser och rutiner ofta förutsätter snabba leveranser. En viktig del av arbetet innebär att bidra till ständiga förbättringar och utveckling av verksamheten.
Som Kontorsservicegeneralist hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Tunga lyft kan förekomma.
Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.
Vi söker dig som:
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har god samarbetsförmåga, är serviceorienterad och är bra på att skapa goda relationer
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt samt förmåga att se helheten
• förstår snabbt problem och uppgifter samt löser dessa på ett relevant sätt
• har god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt
• har god datorvana och kunskaper i Officepaketet
• har körkort för personbil.
Det är meriterande om du:
• har arbetat i ett serviceyrke där du mött kunder i det personliga mötet
• har erfarenhet av att jobba med on-site-support i de vanligaste IT-miljöerna.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
1 tjänst tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan kan komma att göra viss ekonomisk personkontroll innan anställning och en anställning hos oss kan även innebära placering i säkerhetsklass.
För den här tjänsten krävs svenskt medborgarskap. Intervjuer planeras att hållas på distans i vecka 40 och 41.
Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs
Kontaktpersoner
Chef: Patric Kristiansson, 010-112 98 01 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Sara Sjölander, 010-113 09 37 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Patrik Skoglund, 010-118 31 87 Saco-S: Karoline Mellgren, 010-116 93 36 och Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 24 september. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.
Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till BankID kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.