OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.
Vi söker ytterligare en medarbetare till vårt kontor inom Kontorsservice i Östersund. Idag är det sex personer som arbetar i teamet och teamet servar cirka 1100 medarbetare på Försäkringskassan och Statens servicecenter. Kontorsservice i Östersund tillhör en större enhet och har kollegor på andra orter i Norrland.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som Kontorsservicegeneralist kommer du att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. Du servar Försäkringskassan och Statens servicecenter med bla lokalförvaltning, fysisk säkerhet, kontorsmaterial, post/gods och IT. Vissa arbetsuppgifter kräver fördjupning inom området.
Att informera och förklara är en viktig del av arbetet.
Du planerar och tar ansvar för den dagliga verksamheten både tillsammans med kollegorna i teamet och genom självständiga beslut. Du jobbar proaktivt med kontinuerliga förbättringsåtgärder inom området och du är delaktig i verksamhetsutvecklande arbete. För att vara framgångsrik i rollen ska du även kunna se helheten, ringa in behov och kunna ta fram den bästa lösningen.
Som Kontorsservicegeneralist hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Resor i tjänsten och tunga lyft förekommer.
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan bedömas likvärdiga
• har god samarbetsförmåga, är serviceorienterad och är bra på att skapa goda relationer
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt samt förmåga att se helheten
• förstår snabbt problem och uppgifter samt löser dessa på ett relevant sätt
• har god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt
• har god datorvana och kunskaper i Officepaketet
• har körkort för personbil.
Det är meriterande om du
• har arbetat i ett serviceyrke där du mött kunder i det personliga mötet
• har god teknisk förståelse
• är stabil och kan behålla energin även i belastade situationer
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
1 tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. Du kommer att arbeta på kontoren i Östersund. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet.
I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. För den här tjänsten krävs svenskt medborgarskap. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs
Kontaktpersoner
Chef: Patric Kristiansson, tel 010-112 98 01 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Wedad Alsanji, tel 010 113 44 82, wedad.al.sanji@forsakringskassan.se (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Patrik Skoglund, tel 010-118 31 87, Saco-S: Ellinor Eriksson, tel 010-118 34 37. Seko: Johanna Grundström, tel 010-115 30 44.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 25 augusti 2024. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.
Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.