OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som Kontorsservicegeneralist kommer du att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. I huvudsak innebär arbetet att informera, vägleda, samordna och ansvara för den löpande driften och helheten på kontoret. Du kommer att arbeta med att ge stöd och service via möten, IT-stöd och telefon. Du kommer att arbeta med fastighetsfrågor och med kontorsmiljön dvs. kontorsmaterial, klimatfrågor, arbetsmiljö, möblering, lokalvård och tillgänglighet. Du ansvarar för administrationen kring behörighetskort och arbetar med inköp, avrop, fakturahantering och säkerhetsfrågor.
Vi har ett tjänstepaket där vedertagna arbetsprocesser och rutiner ofta förutsätter snabba leveranser. En viktig del av arbetet innebär att bidra till ständiga förbättringar och utveckling av verksamheten.
För att vara framgångsrik i rollen som kontorsservicegeneralist ska du vara serviceinriktad, ha ett vänligt bemötande mot kunder och kollegor, kunna se helheten och tillsammans med kollegorna i teamet kunna planera och ta ansvar för den dagliga verksamheten.
Resor i tjänsten och tunga lyft förekommer. Placering på kontoret i Sundbyberg, men arbete i Alvik och Sollentuna kan också förekomma vid behov.
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan bedömas likvärdiga
• har god samarbetsförmåga, en mycket god känsla för service och är bra på att skapa goda relationer
• har ett systematiskt och situations anpassat arbetssätt och förmåga att se helheten
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har god datorvana
• är praktiskt lagd och har god teknisk förståelse
• har B-körkort
Det är meriterande om du
• har arbetat i ett serviceyrke
• har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• har arbetat med säkerhetsfrågor som exempelvis SBA
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Två tillsvidaretjänster, heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. Svenskt medborgarskap krävs eftersom då säkerhetsprövning kommer att genomföras.
Kontaktpersoner
Chef: Jeanette Svennerstål 010-116 28 40 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Linda Johansson, 010-116 28 66 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Carolina Mancho 010-116 28 80, Saco-S: Cecilia Silverson 010-115 26 18 och Seko: Anne Svensson, anne.svensson@forsakringskassan.se
Välkommen med din ansökan senast den 2020-04-17