OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Försäkringskassan söker två kontorsservicegeneralister till avdelningen för verksamhetsstöd, med uppdrag hos Pensionsmyndigheten i Hornstull, Stockholm.
Avdelningen för verksamhetsstöd (VS) är Försäkringskassans försäkringsstöd, utvecklingsstöd och administrativa stöd. VS är en självklar partner för verksamheten för att tillsammans nå Försäkringskassans vision. Verksamhetsstöd levererar främst tjänster och stöd till Försäkringskassan men har även Statens servicecenter och Pensionsmyndigheten som kunder. Avdelningen har ca 640 medarbetare på 59 orter över hela landet.
Arbetsuppgifter och ansvar
Som Kontorsservicegeneralist kommer du att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter. I huvudsak innebär arbetet att informera, vägleda, samordna och ansvara för den löpande driften och helheten på kontoret. Du kommer att arbeta med att ge stöd och service till dina kunder via möte, IT-stöd och telefon. I arbetet ingår ansvar för fastighetsfrågor som innebär att förvalta hyrda lokaler och arbeta med kontorsmiljön d.v.s. kontorsmaterial, klimatfrågor, arbetsmiljö, möblering, lokalvård och tillgänglighet.
Hos Pensionsmyndigheten arbetar man också i reception, med telefonväxel och som värd/värdinna med beställning av mat och dukning bland annat. Vidare innebär arbetet administration kring behörighetskort och säkerhetsfrågor. Vi har ett tjänstepaket där vedertagna arbetsprocesser och rutiner ofta förutsätter snabba leveranser.
En viktig del av arbetet innebär att bidra till ständiga förbättringar och utveckling av verksamheten. För att vara framgångsrik i rollen som kontorsservicegeneralist ska du kunna se helheten, ringa in behov och kunna ta fram den lösning som är bäst för kunden.
Resor i tjänsten och tunga lyft förekommer.
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasiet
• har ett systematiskt och situations anpassat arbetssätt och förmåga att se helheten
• har god datavana
• har körkort klass B
• har intresse och erfarenhet av att arbeta med teknik
• är initiativtagande, strukturerad och självgående
• är bra på att samarbeta, skapa goda relationer samt har mycket god känsla för service
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av liknade arbete
• arbetat i ett serviceyrke där du har mött kunder i det personliga mötet, gärna i reception
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Anställningen är visstidsanställningar fram till 10 maj 2018, heltid, ena tjänsten med tillträde 31 augusti 2017 och andra tjänsten med tillträde 9 oktober 2017. Tjänsterna kommer att vara placerade i Pensionsmyndighetens lokal på Hornsgatan 168 i Stockholm. Då tjänsterna är säkerhetsklassade och en säkerhetsprövning kommer att genomföras så kräver anställningarna svenskt medborgarskap.
Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Jeanette Svennerstål 010-116 28 40. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Rebecca Svanedal tfn 010-111 37 53. Fackliga kontaktpersoner är ST, Anna Celinski tfn 010-114 03 32, SACO-S, Eva Bernegard tfn 010-116 66 37 eller SEKO, Anne Svensson tfn 010-113 83 07.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 4 augusti 2017. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.