OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av att ha en varierande tjänst med många kontaktytor? Har du dessutom tidigare erfarenhet från att ha arbetat som vaktmästare inom kontorsservice? Då har vi en matchande tjänst för dig! Just nu söker vi dig som vill arbeta som kontorsvärd hos Skolverket i Stockholm.
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu söker vi en kontorsvärd som ska arbeta på Skolverkets kontor i Solna. I den här rollen kommer du att arbeta på enheten för lokal och arbetsplatsförsörjning. Arbetsgruppen i enheten lokal och arbetsplatsförsörjning består av åtta (8) personer. Du kommer att ha en nära kollega som arbetar med likartade arbetsuppgifter, samt en kollega som har rollen som stöd/backup. Kontoret består av 12 000 kvm kontorslokal med aktivitetsbaserad möblering. Det finns även cykelrum, gym, träningslokal, möbelförråd samt omklädningsrum som Skolverket ansvarar för.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter
Post & paket hantering: ta emot, samla in, dela ut post, paket, bud. Ta emot och lämna ut paketleveranser vi lastkaj (ibland palldragare). Löpnade fylla på kuvert och övrigt tillhörande post och paket. Fylla på, hålla ordning, inventera kuvert, post/packmaterial tillbehör med mera.
Felanmälanshantering rörande lokalen/fastigheten: felsökningar, avgöra typ av fel, åtgärdsbehov och prioritering, avhjälpa/utföra enklare fel, rapportera och följa upp ärenden
Felanmälanshantering möbler & inredning: felsökningar, avgöra typ av fel och åtgärdsbehov och prioritering, avhjälpa/utföra enklare fel • Kontorsavfall: tömning wellpapp och annat kontorsavfall från kontorsyta till miljörum, hålla ordning i miljö/avfallsrum
Kopiering/skrivarmaskiner: papperspåfyllnad i maskiner samt i skåp i skrivarrum, enklare felsökning typ papperstrassel
Flytt & möblering: bistå vid större, utföra själv mindre/lättare intern omflytt av möbler t.ex. enstaka förvaringsskåp, bord, stolar och liknande
Ordning & reda, tillsyn/skötsel: mötesrum, skrivarrum, kontorsytor/arbetsplatser, samarbetsytor med mera = hålla god ordning i hela lokalen
Kontorsmaterial: inventera, packa upp och påfyllning etc
Reception: backup i reception, passerkortshantering, ta emot externa besökare, serva interna medarbetare på Skolverket.
Catering mötesservice: ta emot leverans, duka fram/av cateringbeställningar
Krav för tjänsten
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som vaktmästare/av likartade arbetsuppgifter inom kontorsservice
Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
Grundkunskaper i ärendesystem och erfarenhet av minst ett (1) ärendehanteringssystem
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Kunna lämna en referens från ett liknande uppdrag som pågått i minst sex (6) månader under de senaste tre åren
Kunna starta uppdraget senast 2022-09-14
Arbetet förutsätter att du är noggrann, strukturerad, effektiv, serviceinriktad samt samarbetsvillig. Det är också viktigt att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och är flexibel i ditt förhållningssätt. Då arbetet innebär många kontakter, lägger Skolverket stor vikt vid personliga egenskaper.
Meriterande krav
Erfarenhet av att arbeta mot extern leverantör (t.ex. hyresvärd/fastighetsägare)
Kompetens att självständigt ansvara för, planera och genomföra aktiviteter
Erfarenhet av ärendehanteringssystemet Nilex
God förmåga att kommunicera, vara lyhörd samt samarbeta med olika intressenter
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget pågår från och med 2022-09-14 till och med 2023-08-31, med chans till förlängning. Arbetstiderna kommer som utgångspunkt vara från 09:00-16:30 per dag. Vid behov kan arbetstiden justeras mellan 08:00 och 17:00. Arbetsplatsen finns på Svetsarvägen 16, Solna vid Solna Business Park på plan 2.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-08-14. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Louise Ericson på louise.ericson@novare.se.
Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.
Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen