OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alla behöver en bra och trivsam plats att bo på. Som medarbetare på LKF får du vara med och utveckla bostadsmarknaden i Lund, en uppgift som är både utmanande och mycket givande. Det är tack vare våra medarbetares engagemang, starka team och arbetsglädje som gör att vi kan förverkliga vår vision "Fler och bättre hem”.
Idag bor över 20 000 Lundabo hos oss – ca 40 % av alla hyresrätter i Lunds kommun. En siffra som ger oss stort ansvar, men också massa spännande möjligheter.
Drivs du av att få göra skillnad? Varje dag? Vill du vara med och utveckla Lund till en ännu mer attraktiv plats att bo, arbeta och leva på? Då passar du troligtvis in hos oss.
Kontorsvärd
Brinner du för att ge bästa service? Som kontorsvärd är du vårt ansikte utåt och är en del av serviceupplevelsen för såväl besökare som LKFs medarbetare. LKF erbjuder en spännande arbetsplats med utrymme att utmanas och tänka långsiktigt. Tillsammans med övriga kollegor skapar du förutsättningar för att vidareutveckla arbetsglädje och dynamiska team med ett tydligt kundfokus. LKF är en attraktiv arbetsgivare som satsar på en inkluderande kultur och ett hållbart arbetsliv.
Vi söker dig med Service Management utbildning eller liknande relevant YH-utbildning. Du har tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter samt har erfarenheter och kunskaper inom service. Som kontorsvärd kommer du att arbeta i en bred roll som till stor del innebär kontorsservice i vardagen men även medverkan i planering av kommande större aktiviteter.
Du kommer att se till att vår nya arbetsplats på Brunnshög blir trivsam och välkomnande och en upplevelse utöver det vanliga för både medarbetare och besökare.
Rollen som kontorsvärd assisterar och arbetsleds av vår ledningskoordinator. Du är van att arbeta i Office365, Teams och andra relevanta program. Ett plus är om du har erfarenhet av Canva, Smartsign och passagesystem samt har lätt att ta till dig andra digitala system som används på företaget.
Vi lägger stor vikt vid att du tycker om att ta egna initiativ och är ansvarstagande för att tillsammans med teamet genomföra beslutade åtgärder. Du har en bred social kompetens samt är drivande, engagerad och prestigelös och bidrar med det lilla extra. Du är en god kommunikatör och behärskar svenska i tal och skrift.
Du kommer bland mycket annat få möjlighet att:
• Delta i planering/bokning/anmälan av möten, serva vid interna events, konferenser och resor samt ansvara för mötesfika och fredagsfrukostar.
• Hantera och svara för konferensutrustning och viss annan kontorsutrustning samt tillsyn av gemensamma ytor som möteslokaler och kundytor.
• Ansvarar för delar av onboarding på kontoret av nya medarbetare tex genomgång av passagesystem, larm samt fotografering till ID-kort
• Svara för beställning/utlämning av kontorsmaterial, taggar m.m
• Posthantering
• Internkommunikation på våra digitala skärmar (Smartsign)
• Stötta Ledningskoordinator och HR-avdelning med HR-administration samt att delta i projekt
Mer om tjänsten
Tjänsten är ett föräldravikariat på heltid tom 2025-01-31. Det krävs körkort för bil då arbetsuppgifter kan förekomma på andra LKF kontor i Lunds kommun. I enstaka fall kan det förekomma kvällsaktiviteter som kontorsvärden behöver förbereda och delta i.
Vi erbjuder
Lunds Kommuns Fastigheter AB (LKF) är ett av Sveriges största allmännyttiga bostadsbolag med 250 anställda. Vi lägger stor vikt vid att skapa både affärsnytta och samhällsnytta. Vi äger och förvaltar drygt 10 000 hyreslägenheter. Utöver bostäder äger vi flertalet av kommunens äldreboenden, stadsdelscentrum samt attraktiva affärslokaler i Lunds centrum.
LKF strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Hos LKF är det du som påverkar din utveckling. Med den rätta ambitionen och stark drivkraft är en anställning inom LKF en bra investering i din karriär. Organisationen präglas av värdeorden Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande. De ligger till grund för vårt dagliga arbete och mötet med vardagen. Beslutsvägarna är korta, vilket innebär att du ges goda möjligheter att påverka. Du får också stor frihet under ansvar i arbetet och LKF försöker alltid - så långt det är möjligt - att hjälpa dig att skapa balans i livet. Genom att bidra till organisationens framgång kommer dina insatser att värdesättas. Möjligheterna finns hos LKF.
LKF är en Great Place To Work certifierad arbetsplats – 9 av 10 av våra medarbetare tycker att LKF är en mycket bra arbetsplats. Det är vi mycket stolta över.
Vi arbetar enligt ett aktivitetsbaserat arbetssätt då vi är övertygade om att detta skapar värden i våra olika samarbeten både internt och externt. Vi vet att samverkan, tillit och tillgänglighet är viktiga framgångsfaktorer för LKF. Vi ser vikten av det personliga mötet, samarbete, förståelse för varandras uppdrag och att träffas regelbundet.
”Varje möte räknas” är något vi tror väldigt starkt på. Därför utgår vi från något av våra kontor runt om i Lunds kommun. Om arbetet tillåter kan vi arbeta hemifrån 1 dag/veckan.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 6 augusti 2023.
Urval och intervjuer sker löpande. Datum för tillsättning av tjänsten sker efter överenskommelse.
Vi undanber oss bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta ledningskoordinator maria.vennby@lkf.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Bertil Lundström, Fastighetschef
046-358553
Charlotta Wærn, Personalchef
046-358535
Linda Edström, Områdeschef
046-35 85 34
Bertil Lundström, Fastighetschef
046-358553
Åsa Johansson, Miljöansvarig
046-358564
Christer Jönsson, Områdeschef
046-358567
Rolf Karlsson, Områdeschef
046-358569
Peter Ovenlund, Byggnadschef
046-358506