Kontorsvärd med ansvar för reception och kundtjänst till Stockholms Stadsmi

Kontorsvärd med ansvar för reception och kundtjänst till Stockholms Stadsmi

Arbetsbeskrivning

En av våra två kontorsvärdar går under våren vidare till nya utmaningar utanför organisationen. Vi söker därför en ersättare som kan påbörja anställning under våren. Tjänsten är placerad på Stockholms Stadsmissions huvudkontor i Sickla.

Om tjänsten

Rollen är bred med huvuduppgift att bemanna huvudkontorets reception samt att ge administrativt och operativt stöd. Därtill hantera inkommande kommunikation för hela organisationen, inklusive Stadsmissionens Skolstiftelse. Som del i teamet ansvarar du för ordning och reda på organisationens huvudkontor och att vara ansiktet utåt. Teamet bidrar på varierande sätt till att kontoret upprätthåller en trivsam och väl fungerande arbetsmiljö. Utöver ansvaret för reception och telefoni ingår också arbete med vår givarservice d.v.s. att ge service till våra privata givare och företagsgivare samt att hantera inkommande frågor i ärendehanteringssystemet.

Rollen ingår i kommunikationsenheten och rapporterar till kommunikationschefen. Tjänsten är placerade vid Stockholms Stadsmissions huvudkontor i Sickla och är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde snarast möjligt.
Vi söker dig som brinner för att ge service, stötta andra, vara spindeln i nätet, skapa ordning och reda och att upprätthålla en trivsam och väl fungerande arbetsmiljö.

Du har arbetserfarenhet av att ge service och att stötta andra, gärna i en kundtjänst eller växel och reception. Du har arbetat med telefoni och kundtjänst/mejlhantering. Du har erfarenhet av olika tekniska lösningar för kundtjänstapplikationer och behärskar Microsoft Office. Erfarenheter av växelsystem Telavox eller liknande, kunddatabas via CRM-system som Microsoft Dynamics eller liknande samt ärendehanteringssystem som exempelvis Easit. Du har troligen erfarenhet som receptionist, kontorsassistent, administratör, kontorsansvarig, kundtjänstmedarbetare/ansvarig eller motsvarande.

Du har organisatorisk förmåga och van att koordinera samt administrera och har lätt för att växla och prioritera mellan olika arbetsuppgifter utifrån olika behov. Du är en god kommunikatör och uttrycker dig väl i tal och skrift. Du är duktig på att lyssna in kundens situation, som hos oss kan vara en människa i stor utsatthet, det är inte ovanligt att du i din roll exempelvis tar emot svåra samtal från människor som befinner sig i kris. Erfarenhet från en idéburen organisation är meriterande.

Personliga egenskaper

Som person är du självgående och van att ta egna initiativ samtidigt som du har stor förmåga att samarbeta med olika roller och personer. Du beskrivs av andra som serviceinriktad och flexibel. Du är trygg och stabil med personlig insikt och har en stark etisk kompass. Det här är en bred roll och det är viktigt att du är prestigelös och har förmågan att prioritera mellan de olika arbetsuppgifterna.

Du kan identifiera dig med Stockholms Stadsmissions värdegrund för att omsätta den i praktisk handling i interna och externa möten.

Ansök genom att bifoga CV och ansökningsbrev. Svara gärna på följande frågor i din ansökan: 1. Varför är denna tjänst intressant för dig? 2. Hur uppfyller du kravprofilen i annonsen?

Ansök snarast, urval och intervjuer sker kontinuerligt.

Välkommen med din ansökan!

Stockholms Stadsmission är en idéburen organisation som arbetar för att skapa ett mänskligare samhälle för alla. Detta gör vi genom att arbeta med social omsorg, utbildning och arbetsintegration. Något som vi gjort ända sedan 1853 då vi bildades för att hjälpa dem som hade det sämst i samhället.

Vårt mål är att alla ska få nya livschanser, stärka sin egenmakt och vara delaktiga i samhället. Stockholms Stadsmission erbjuder människor akut hjälp, råd och stöd till sociala rättigheter, boende, arbetsträning samt utbildning för att förebygga och bryta utanförskap. Vårt främsta verktyg är att människor stärker sin tro på sig själva och sin egen förmåga. På så sätt skapar vi tillsammans ett hållbart och mänskligare samhälle för alla.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Henrik Freed
0704218488
TF Rektor Erika Bosta
076 721 73 19 076 721 73 19
TF Rektor Erika Bosta
076-721 73 19 076-721 73 19
TF Rektor Erika Bosta
076-721 73 19 076- 721 73 19
Arto Moksunen
08-68 42 31 51
Bitr. rektor Magnus Säll
0736739252
Bitr. Rektor Magnus Säll

Verksamhetschef Sussa Johnsen
08-68423303
Socialchef Anna Johansson
08-68 42 3013
Verksamhetschef Maria Wisén
08-68 42 3231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholms Stadsmission
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2023
  • Ansök senast: 24 februari 2023

Besöksadress

Stortorget 3
Stockholm

Postadress

Box 2266
STOCKHOLM, 10317

Liknande jobb


Receptionisttjänst på heltid

Receptionisttjänst på heltid

22 december 2024

Receptionist till EA DICE

20 december 2024

Receptionist

20 december 2024

20 december 2024