Kontorsvärd till LKF

Arbetsbeskrivning

Brinner du för att ge bästa service? Som kontorsvärd är du vårt ansikte utåt och är en del av serviceupplevelsen för såväl besökare som LKFs medarbetare. LKF erbjuder en spännande arbetsplats med utrymme att utmanas och tänka långsiktigt. Tillsammans med övriga kollegor skapar du förutsättningar för att vidareutveckla arbetsglädje och dynamiska team med ett tydligt kundfokus. LKF är en attraktiv arbetsgivare som satsar på en inkluderande kultur och möjliggör utveckling för sina medarbetare.

Som kontorsvärd hos oss kommer du att arbeta i en bred roll som till stor del innebär kontorsservice i vardagen, men även medverkan och planering av kommande större aktiviteter. Vi söker dig med Facility Management-utbildning eller liknande relevant YH-utbildning. Du har arbetat några år med liknande arbetsuppgifter samt i övrigt har erfarenheter och kunskaper inom service.  

Våren 2022 kommer LKFs nya kontor stå färdigt på Brunnshög i Lund. Kontoret kommer att vara utformat som ett ABW-kontor. Som kontorsvärd kommer du att vara med på resan till vårt nya kontor som även innebär att utveckla vårt nuvarande kontor på vägen dit. På vår nya arbetsplats på Brunnshög kommer du att vara med i arbetet att se till att vårt kontor blir en trivsam och välkomnande arbetsplats och en upplevelse utöver det vanliga för både medarbetare och besökare.

Rollen som kontorsvärd assisterar och arbetsleds av ledningskoordinator. Organisatoriskt ingår tjänsten i HR-avdelningen.

Du är van användare av Officepaketet och Teams. Ett plus är om du kan några av programmen i Adobe Creative Cloud samt SharePoint och har lätt för att ta till dig andra digitala system som används inom LKF.

Vi lägger stor vikt vid att du har förmågan att ta egna initiativ och är ansvarstagande för att tillsammans med teamet genomföra beslutade åtgärder. Du har bred social kompetens samt är flexibel, engagerad och prestigelös och har förmågan att bidra med det lilla extra.

Du är van vid att kommunicera och behärskar svenska flytande i tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska.

Våra värdeord: Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande är grunden i vår verksamhet och vi förväntar oss att du delar dem med oss.

Du kommer bland mycket annat: 


• delta i planering/bokning/anmälan av möten, arbeta med interna events, konferenser och resor samt ansvara för mötesfika och fredagsfrukostar.
• hantera och svara för konferensutrustning och viss annan kontorsutrustning samt tillsyn av gemensamma ytor såsom möteslokaler och kundytor.
• delta i arbetet med att utveckla vårt nuvarande kontor och tillsammans med alla dina kollegor tillse att vårt kommande kontor blir en attraktiv arbetsplats.
• vara första kontakt för våra nyanställda och vara en del av deras on-boarding.
• svara för beställning/utlämning av kontorsmaterial, profilprodukter, mässmaterial, taggar m.m
• posthantering
• stötta Ledningskoordinator och HR-avdelning med HR-administration och vara en aktiv deltagare i projekt som hanteras av HR.

Mer om tjänsten 
Tjänsten är på 85 % av heltid och arbetsuppgifterna utförs till största delen på LKFs kontor i centrala Lund. Det krävs körkort för bil då arbetsuppgifter kan förekomma på andra LKF-kontor i Lunds kommun. Det kan också förekomma kvällsaktiviteter i enstaka fall som kontorsvärden behöver förbereda och delta i. 

Vilka är vi?
Lunds Kommuns Fastighets AB bildades 1947 och ett helägt kommunalt bolag. Vår vision är fler och bättre hem. Hemmet är en viktig del av människors vardag och bra bostäder gör också Lund mer attraktivt för människor och företag. Vårt arbete på LKF utgör en viktig del i att Lund kan fortsätta att utvecklas.

Vårt uppdrag är att utveckla attraktiva hyresbostäder där service och personligt inflytande för hyresgästen innebär ett bekymmersfritt och hållbart boende. Vi har bostäder i Lunds stad, Stångby, Dalby, Södra Sandby, Veberöd, Genarp och Revinge. Totalt äger och förvaltar vi drygt 10 000 bostader, vilket är cirka 50 procent av alla hyresrätter i kommunen. Detta innebär att ungefär 20 000 lundabor har sitt hem hos oss.

Ansökan
Du är välkommen med din ansökan via www.lkf.se/jobb. Sista ansökningsdag är den 18 november. Urval och intervjuer kommer att göras löpande under ansökningstiden.

Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Ledningskoordinator Maria Vennby på maria.vennby@lkf.se.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering och kommer i första hand erbjuda provanställning i sex månader. Start för tjänsten i januari 2021. Vi ser fram emot din ansökan!

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bertil Lundström, Fastighetschef
046-358553
Charlotta Wærn, Personalchef
046-358535
Linda Edström, Områdeschef
046-35 85 34
Bertil Lundström, Fastighetschef
046-358553
Åsa Johansson, Miljöansvarig
046-358564
Christer Jönsson, Områdeschef
046-358567
Rolf Karlsson, Områdeschef
046-358569
Peter  Ovenlund, Byggnadschef
046-358506

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lunds Kommuns Fastighets AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2020
  • Ansök senast: 18 november 2020

Besöksadress

Box 1675 22101 Lund
None

Postadress

Box 1675
Lund, 22101

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024