OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Newsec - The Full Service Property House in Northern Europe - erbjuder fastighetsägare, investerare och lokalanvändare ett helhetsutbud av tjänster inom rådgivning och förvaltning. Vi är ett partnerägt bolag med ca 2000 medarbetare fördelade på samtliga sju marknader i Norden och Baltikum. Newsec är Sveriges ledande fastighetsförvaltare med den ekonomiska förvaltningens kärna i Göteborg. Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en dynamisk miljö med stora möjligheter till utveckling. Vi har en hög tillväxttakt och efterfrågan på våra tjänster ökar vilket gör att vi nu söker en Kontrakts- och Intäktsekonom till vårt kontor i Göteborg.
Din roll
I rollen som Kontrakts- och Intäktsekonom ingår du i ett kunduppdrag som säkerställer en trygg hantering av vår kunds ekonomiska förvaltning enligt gällande förvaltningsavtal. Du jobbar i ett nära samarbete med kund och kollegor för att säkerställa en hög kvalité på leverans. Du arbetar i en bred roll och är en viktig del i processen för ekonomisk förvaltning så att Newsec Property Asset Management får fortsatt nöjda kunder och medarbetare.
Som Kontrakts- och Intäktsekonom kommer du att arbeta med allt från avtalshantering till bokslut och enklare koncernredovisning. Du kommer att arbeta nära kunden varför vi sätter stort värde på din förmåga att skapa en god kundrelation samt din förmåga att planera och arbeta strukturerat mot deadlines.
Dina ansvarsområden som Kontrakts- och Intäktsekonom består bl.a. av:
- Registrering av hyresavtal i fastighetssystemet PM
- Avisering av hyror och avgifter
- Avstämning mot fastighetssystemets data kopplat till ekonomisystem
- Administration av hyresreskontran
- Kontakt och avstämning med kontraktsförvaltare och hyresgäster
- Kontoavstämning av kund- hyresreskontra samt viss löpande bokföring
- Kundfakturering
- Påminnelse- och inkassohantering
Din profil
För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara serviceinriktad, självständig, noggrann och strukturerad. Du har förmågan att arbeta med komplexa frågor och hantera mycket information, ansvara för dina egna arbetsuppgifter och prioritera och organisera arbetet på ett effektivt sätt.
Du är en problemlösare som trivs med att arbeta i team för att tillsammans leverera högsta kvalitet till kunden. Det är viktigt att du är ödmjuk, flexibel och har en god förmåga att samarbeta och kommunicera med såväl medarbetare som kund.
Vi söker dig som har relevant utbildning inom ekonomi. Tidigare erfarenhet av fastighetsbranschen, hyresadministration, kundservice eller redovisning är meriterande. Vi förutsätter att du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift samt har en god nivå på dina kunskaper i Excel.
Din värdegrund
Det är viktigt för oss att du vill arbeta i enlighet med vår värdegrund Passion för kollegor och kunder och att du känner för våra kärnvärden: Excellens, Innovation och Integritet. Du trivs i en kunskapsbaserad organisation där medarbetaren sätts i första rummet och delar vår övertygelse att nöjda medarbetare ger oss nöjda kunder. Du har siktet inställt på att leverera lösningar och tjänster av högsta kvalitet som överträffar såväl kundens högsta förväntningar som konkurrenternas yttersta förmåga. Du delar vår vilja att söka och pröva nya lösningar, att leda utvecklingen av nya tjänster och erbjudanden, att våga agera otraditionellt. Du säkerställer att varje kunds integritet upprätthålls till 100 %, att varje uppdrag genomförs med hög affärsetik och moral och med kundens bästa för ögonen.
Ditt Newsec
Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en dynamisk miljö med stora möjligheter till utveckling såväl personligt som yrkesmässigt. Du får en möjlighet att vara en del av ett roligt och framgångsrikt företag där nyfikenhet och modet att våga göra annorlunda uppmuntras. Newsec arbetar kontinuerligt med att skapa goda förutsättningar för medarbetarnas utveckling och trivsel och har flera år i rad valts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Låter det som någonting för dig?
Tjänsten är på heltid, tillsvidare och placerad i centrala Göteborg.
Rekryteringsprocessen är kompetensbaserad och innefattar inledningsvis ett personlighetstest samt ett test för att pröva logisk slutledningsförmåga. Urval och intervjuer sker därefter löpande. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.
Sista ansökningsdag för tjänsten är 16/1-22. Vi ser fram emot din ansökan!
På grund av GDPR tar vi ej emot din ansökan via mail.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jennifer Tunlind