OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
BillerudKorsnäs är ledande inom förnybart förpackningsmaterial. Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde både internt och externt gentemot kunder och partners. För oss är mångfald och inkludering viktigt för att lyfta våra medarbetares olika idéer och erfarenheter. Det ger oss nya perspektiv och utmanar vårt tankesätt. BillerudKorsnäs är ett internationellt företag med stark lokal förankring som utvecklas och växer – vill du växa med oss och utmana konventionella förpackningar för en hållbar framtid?
Vi kan erbjuda dig ett arbete i ett av Sveriges nu kanske mest spännande industriprojekt. Behovet av hållbara förpackningslösningar ökar runt om i världen. Därför utreder vi nu möjligheterna att installera en ny kartongmaskin vid produktionsanläggningen i Gruvön. Maskinen skulle bli en av de mest kostnadseffektiva i världen med en kapacitet om 550 000 ton per år.
Såväl utredningen som den eventuella investeringen kräver resurser och kompetens varför vi nu söker en erfaren kontraktsadministratör med placering i Gruvön. Tjänsten är tillsvidare med anställningsdag enligt överenskommelse.
Om tjänsten
Du tillhör den koncerngemensamma inköpsfunktionen och kommer arbeta i projektorganisationen på Gruvöns bruk. Det huvudsakliga arbetsinnehållet består av kommersiell kontraktsadministration såsom: uppföljning av överenskommelser och betalningsplaner, hantering av ändringar och tvister, etc. Rollen kräver förmåga att prioritera och organisera arbetsuppgifter i ett högt tempo och samtidigt behålla en hög grad av noggrannhet och uppmärksamhet på detaljer.
För att lyckas i befattningen krävs erfarenhet av arbete i stora industriella investeringsprojekt och att du har väl utvecklad samarbetsförmåga samt kommunicerar professionellt.
Kvalifikationer
Ett krav är att du ska ha avslutad högskole- eller universitetsutbildning inom teknik eller ekonomi alternativt motsvarande likvärdig utbildning. Du ska ha dokumenterad erfarenhet av kvalificerat projektinköp, stora projektupphandlingar inom internationell industri. Vi ser också att du har förhandlingsvana med goda kunskaper inom kontraktsvillkor samt goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Personliga egenskaper
Arbetet som kontraktsadministratör förutsätter kontakter både externt och internt, vilket innebär att du är utåtriktad och har hög integritet samt en mycket god förmåga att kommunicera med andra människor. Du som söker är strukturerad, proaktiv och har känsla för detaljer.
Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Peter Lindberg, Chef Projektinköp på telefon 0555-411 94.
I denna rekrytering arbetar vi tillsammans med utvalda annonsörer och undanber oss därför samtal från rekyteringsföretag och annonssäljare.
Välkommen med din ansökan senast den 17 oktober
Var med och bygg vår framtid!
Kontaktpersoner på detta företaget
Mona Nyqvist
Marie Asker
+46 0555-41116
Ulrica Johansson
026-15 16 34, 070-795 16 34
Ulrica Johansson
Magdalena Finné
Kristina Karlsson
Tim Paradis
Peter Fors, Chef Centralt Underhåll
+46 011-24 56 43
Johan Wedin, IT Manager Servicedesk
+46 070-516 42 43
Ulrica Johansson
+46 026-15 16 34, +46 070-795 16 34