OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
https://www.boliden.com/sv)
Boliden är ett metallföretag med fokus på hållbar utveckling. Våra rötter är nordiska, marknaden global. Kärnkompetensen finns inom prospektering, gruvor, smältverk och metallåtervinning. Boliden har cirka 5 700 medarbetare och en omsättning på 50 miljarder kronor. Aktien är noterad på NASDAQ OMX Stockholm, segment Large Cap.
Boliden Smältverk söker en Kontraktsadministratör till sin försäljningsavdelning. Försäljningsavdelningen är baserad på Bolidens huvudkontor i centrala Stockholm. Avdelningen, som är en del av Affärsområde Smältverk inom Bolidenkoncernen, ansvarar för att sälja all metall som produceras inom Boliden. Tjänsten är ett föräldravikariat på cirka ett år med start i juni 2018.
Arbetsuppgifter
Försäljningsavdelningen har ett administrationsteam som ansvarar för hela processen från orderläggning till att fakturan är betald. Dina dagliga uppgifter kommer att omfatta kontakt med våra kunder och interna intressenter, hantering av kundorder, uppföljning av leveranser samt fakturering och uppföljning av betalningar.Dessutom kommer du att vara engagerad i diverse projekt för att förbättra våra arbetsprocesser.
Utbildning och kvalifikationer
Du har genomfört akademiska studier inom ekonomi. Vi ser gärna att du har arbetat administrativt inom internationell handel eller ekonomi/bank/finansområdet sedan tidigare. Du har systemvana samt är lättlärd i system. Du har god datavana och goda kunskaper i Officepaketet.Du formulerar dig väl på svenska och engelska i tal och skrift.
Som person är du en proaktiv och ansvarsfull lagspelare som värdesätter ett arbete där noggrannhet med siffror är en nödvändighet. Du är serviceinriktad och uppskattar när du får samordna mellan olika intressenter.
Facklig information
Magnus Filipsson (Unionen) 070-245 37 29, Holger Rilinger (Sveriges Ingenjörer) 0910-70 57 59
Välkommen till ett spännande jobb!
Vi kan erbjuda ett intressant och spännande jobb med utmaningar, givande sociala kontakter och en företagskultur baserad på goda värderingar.
Information
Tjänsten är ett föräldravikariat med anställning hos Boliden. Föräldravikariatet är på cirka 1 år med start i juni 2018. I denna rekrytering samarbetar Boliden med SJR. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och vi rekommenderar dig därför att skicka in din ansökan snarast! För ytterligare upplysningar kring tjänsten är duvälkommen attkontakta Simon Jordal, Recruitment Consultant/SJR, 0766-47 16 39.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88