Kontraktsadministratör till Swedbank!

Kontraktsadministratör till Swedbank!

Arbetsbeskrivning

För dig med intresse för inköp, administration och service - se hit! För Swedbanks räkning söker vi nu en leverantörs- och kontraktsadministratör för ett långsiktigt konsultuppdrag med omgående start. Vi söker dig som har ett stort driv, en god problemlösningsförmåga samt en fallenhet för att kommunicera och skapa relationer. Låter detta som något för dig? Skicka då in din ansökan redan idag, urval sker löpande.

OM TJÄNSTEN
För Swedbanks räkning söker vi nu en leverantörs- och kontraktsadministratör med omgående start för ett långsiktigt konsultuppdrag. Du kommer tillhöra Swedbanks Group Procurement-funktion och arbeta med att säkerställa regelefterlevnad till bankens inköpsprocess, inköpskanaler, policies, leverantörer och kontrakt för att skapa det mervärde som en inköpsavdelning ska leverera.

Teamet består i dagsläget av tre personer som inom närmsta tiden kommer växa och bli ännu större. Teamet kännetecknas av en stark team spirit samt en hög servicegrad där självledarskap är en viktig komponent för att lyckas och trivas. Om du trivs i en öppen och inkluderande miljö där du får arbeta tillsammans i ett mindre team så tror vi att detta är rätt uppdrag för dig!

Detta är ett konsultuppdrag där du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta på uppdrag hos Swedbank. Uppdraget förväntas pågå till årsskiftet 2023/2024, men för rätt person finns det goda chanser till andra möjligheter internt på banken.

Du erbjuds


* Ett långsiktigt uppdrag på en av Sveriges största banker där du får meriterande erfarenhet inom administration, inköp och compliance
* Ett utökat kontaktnät då du kommer samarbeta med flertalet kontraktsägare och stakeholders internt och externt
* Ett positivt och kompetent team som genomsyras av öppenhet, team spirit och självledarskap
* En engagerad konsultchef från Academic Work som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som leverantörs- och kontraktsadministratör kommer du bland annat att:


* Leverera en hög servicenivå, kundnöjdhet och effektivitet som utgångspunkt i alla kundkontakter (internt såväl som externt)
* Hantera 1st line support primärt via support-tickets och mejl
* Lösa kundens primära behov och förmedla vidare mer komplexa ärenden till rätt kompetens
* Administrera kontraktshanteringssystemet inom inköpsavdelningen
* Hantera ”spot-buy”, det vill säga inköp av produkter och tjänster kännetecknade av låg risk där banken inte har några befintligt kontrakt
* Utbilda och informera användare vid behov allteftersom man lär sig systemet och inköpsprocessen


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av kundservice och backoffice/administration
- Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift
- Har viss erfarenhet av att kunna läsa och förstå kontrakt
- Besitter grundläggande IT-kunskaper samt tidigare erfarenhet av arbete i system

Vi ser det som starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av utveckling och test av system.

För detta uppdrag lägger vi även stor vikt vid kandidaternas personliga förmågor. För att lyckas i rollen tror vi att du är mycket strukturerad, driven och initiativtagande. Du har ett starkt självledarskap och är inte rädd för att ta egna beslut utan att tappa kvalitet. Vidare tror vi att du är en god kommunikatör som är trygg med att hålla i möten och tycker om att driva diskussioner. Vi tror också att du är relationsskapande och har lätt för att interagera med andra människor, både internt och externt.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 38,5h-vecka
* Långsiktighet: Vi signerar avtal med 6 månader i taget men behovet sträcker sig fram till sista december 2023
* Placering: Stockholm, Sundbyberg, Landsvägen 40
* Övrigt: För denna tjänst kommer det krävas ett utdrag ur belastningsregistret, vänligen beställ detta i samband med att du söker tjänstenhär! Som ett sista steg i processen kommer vi även göra en kreditupplysning.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vill du veta mer om Swedbank? Klicka här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2023
  • Ansök senast: 19 februari 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023